Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 171
1 medlemmer og 170 gæster
willmt
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #4  
Gammel 25-02-2009, 19:07
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Citér:
Originally Posted by ENN Se indlæg
Forsvandt motorens trækkraft? eller mistede du bare gearkassen?

Røgen tyder på en ødelagt turbolader - når lejerne er slidte rammer turbinehjulet til sidst huset - skovlhjulene splintres - motorolie løber ud i indsugningen (derfor ryger den kraftigt) og er man uheldig æder motoren metalresterne af skovlhjulene og ødelægges - er man rigtig uheldig kommer så store smørreoliemængder ud i indsugningen at motoren "kører" på smørreolien den "indånder" og så løber den løbsk og stopper først hvis den stikker et ben gennem siden eller løber tør for smørreolie
Motoren tabte effekt meget hurtigt - herefter røgudvikling bag bilen.
Jeg har lige pejlet oliestanden på motor og gearkasse - det ser fint ud.

Lige inden jeg stoppede motoren med tændingsnøglen, så hakkede og prustede den og det gav nogle kraftige ryk frem og tilbage i bilen selvom gearvælgeren prompte blev sat i neutral imens jeg trillede ind til siden.

Hvad er symptomerne på en eksploderet converter/automatgearkasse ?
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 127,631
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, MichaelCusty
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 05:05.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden