Citér:
Originally Posted by Clasg
Annoncen angiver at det er en 80 HK diesel fra 1982, og den er ferskvandskølet.
Det kan selvfølgelig godt betyde, at motoren fungerer mange år endnu, men omvendt er båden "undermotoriseret" IMHO.
"28.000" lyder selvf. billigt, men skal der ilægges anden motor og måske drev, indkøbes ny kalesche, ombetrækkes stole, etc., så ryger der hurtigt 50-70.000 oveni.
Og det er penge som sjældent kommer igen ved salg.
Men båden er allerede solgt jfr. sælger, så måske Horizonblue har været ude på et nyt indkøb ? 
|
Hehe, næh, jeg har ikke købt den, det var ellers fristende. Endnu en båd der skulle pilles fra hinanden og bygges op :-)
Båden er i øvrigt ikke fra 1982. Side og forruder er samlet med 3 hvide lister, Draco gik over til sorte lister i midt 1970'erne, side lanternen er også af den gamle skole. Så den er fra starten/midten af 1970'erne
Med 80 hk er den ikke nogen raket. Når man kigger på bundmalingen, ser det ud til at den ligger meget dybt i vandet. Jeg kunne forestille mig, at det er en Volvo Penta AQD 40 motor. Den har dog ikke lige 80hk, men lidt mere. Den er et rigtigt gammelt tungt og sløvt bæst, det kunne passe med den dybe vandlinie.
Der skal selvfølgelig hældes nogle penge i den, inden den er ok. Men det er alligevel sjældent at der er et eksemplar til salg til den pris, uanset hvor ringe den end måtte være.
Jaja, jeg har da samlet lidt sjove bådting sammen igennem tiden, det er lagret 4 forskellige steder i landet. 3 steder her i nærområdet, samt "fjernlageret" i Nordjylland.