Fenderen.dk

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 178
2 medlemmer og 176 gæster
Natashasng, stanadamn
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu

Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
Gammel 01-02-2009, 13:29
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand

Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Citér:
Originally Posted by Albjerg Se indlæg
Sådanne løftesøjler kan givetvis findes færdige, idet Linak på Als har specialiceret sig i bl.a løftesøjler til borde og andre møbler (har arbejdet der, så jeg har set en del varianter over temaet).... Det kunne måske være en idé at få fat i en søjle derfra istedet for at opfinde den dybe tallerken igen
LINAK kender jeg særdeles godt fra min tid som sælger hos DEWERT/Phoenix Mecano, der er konkurrent til LINAK.

Den løftesøjle som jeg har valgt at bruge, er i en "slæde" version - intet teleskoperbart profil - og kan kun skaffes hos Phoenix Mecano Schweiz. De løftesøjler som LINAK bruger er til "hobbybrug" herunder mindre kontorborde og ikke til professionelt brug som f.eks. til brug i værkstedssammenhæng, hvor løftekapaciteten i ekstreme tilfælde er mere end 300 kg pr. søjle.

Jeg har testet LINAK søjlerne i flere sammenhænge og deres fordel er hastighed - jo højere hastighed jo mindre løftekapacitet - og design, men i mit tilfælde, er det primære, at løftesøjlen har stor løftekapacitet, stabilitet og med simpel elektronik, der ikke koster en formue, hvis det går i stykker.

LINAK søjlen er god til mange ting, men til mit projekt, kan den desværre ikke bruges.

» Statistikker
Medlemmer: 127,558
Emner: 5,115
Velkommen til vores nyeste medlem, stanadamn
» Sponsorer