Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 781
2 medlemmer og 779 gæster
angiecd60, Oxapreblisy
Fleste brugere online var 945, 25-05-2024 at 03:49.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Emne: Manifold?
View Single Post
  #47  
Gammel 14-01-2009, 16:46
Horizonblue's Avatar
Horizonblue Horizonblue er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
Citér:
Originally Posted by Albjerg Se indlæg
Hvis jeg ønsker at varme manifolden op for at tørre den, så kan jeg vel bare fjerne impelleren i vandpumpen (let på en Volvo) og så starte motoren et øjeblik?? Jeg vil gerne have den varmet op for at fjerne fugt, så det er nemmere at pudse det formodede "gerningssted" af, så jeg kan se hvordan det ser ud...
Normalvis skal man ikke spøge med at starte uden vand, men når du piller impelleren ud og kun kører et øjeblik, til der kommer noget varme på manifolden (og det gør der rigtig hurtigt) så overlever maskinen det nok.

Jeg starter selv min V6'er uden vand, et øjeblik i laden, inden impelleren kommer i, blot for at konstatere, om den kan starte, inden den kommer i vandet. Nu er der så varmeveksler på den, så der går lidt tid inden den er rødglødende, men jeg gjorde det også før.

Sæt i øvrigt dækslet på igen, når du har taget impelleren ud og vil starte den. Hvis der står lidt vand i systemet, kan du risikere at den skyder det baglæns igennem kølekanaler, ind til pumpen. Det er fordi kontraklappen i udstødningen holder igen på udstødningsgassen og så må det finde andre veje. Plaaaaaaaassskk kan det sige, har prøvet :-)
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 115,768
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, angiecd60
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 19:47.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden