Jeg er skeptisk til en sådan overvågnings ordning
Min skepsis går på at jeg ikke ønsker et sådant instrument bliver lagt i vores politikeres hænder da det kan bruges til hvad som helst
Fx kan man hurtigt komme grænsehandlen til livs ved at indføre en zone omkring vores grænser hvor det er voldsomt dyrt at køre i - resultat ingen grænsehandel. og lur mig instrumentet vil blive brugt til hvad som helst der passer politikkerne i et givent øjeblik
At tro på at registreringsafgifterne nedsættes eller sågar bortfalder pga roadpricing er naivt - man vil for at sælge ideen til befolkningen reducere registreringsafgiften fx 20% (=uden betydning) og snart efter skrue den op igen
Jeg er også skeptisk fordi dette igen vil vende den tunge ende nedaf - i min nuværende og formentligt fremtidige situation vil et sådant system ikke afholde mig fra at køre - men derimod masser af andre med knap så gode indtægter mv.
Teknisk kan jeg heller ikke fatte hvordan man skal styre fx det at folk benytter egen bil i arbejdsmedfør - hvordan vil man afregne firmakilometre når prisen afhænger af hvor og hvornår man kører? jeg vil vædde på at vi som danskere så også skal betale roadpricing skat når vores biler kører i udlandet - altså den danske stat vil opkræve uanset hvor man kører bare vent og se
Nå - hvorom alting er bliver dette bare endnu en skatteskrue til vores politikere - samt et instrument de kan benytte efter forgodtbefindende (fx forhindre folk i at køre over grænsen etc.)
For mit eget vedkommende tager jeg enten en firmabil når de laver det - eller flytter til min Svenske adresse - for Roadpricing/GPS overvågning kan de danske myndigheder ikke indføre på udenlandske biler - det kan højst blive et mærkat man skal købe hvis man kører i dk - samtidigt slipper jeg også helt for registreringsafgifter mmm.
Personligt vil jeg således ikke blive berørt af deres ide med roadpricing - hvis jeg ikke selv ønsker det - men jeg er aligevel meget skeptisk til at give det instrument til vores politikere.
Og lige en sidste bemærkning - der hersker den opfattelse udenfor Valby bakke at offentligt transport er et alternativ for "dem i København" men reelt er det intet alternativ for mange af oss med job børn mv. selv kan jeg tage bussen på arbejde - hvis jeg vil bruge 1 time og 40 minutter hver vej - i bil klares det på under 20 minutter - og desuden er jeg afhængig af bilen for at udføre mit arbejde
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt
Sidst redigeret af ENN; 10-12-2008 kl. 14:11.