Syntes det er en glimerende idé, mere af det tak.
Jeg er 100 % for brugerbetaling, og kan for gudsskyld ikke forstå hvorfor mine skattepenge skal gå til f.esk følgende:
-> et sygehusvæsen jeg ikke bruger (privatforsikringer), som iøvrigt fungerer LANGT fra optimalt
-> hvorfor skal vi have et sikkerhedsnet der gør at folk som ikke gider at lave noget for det samme udbetalt som "netto-pigen"
-> børnepenge - hvorfor skal jeg betale for at Esben har børn, eller omvendt hvorfor skal Esben betale til mine børn?
-> rentefradag - hvorfor få man skattefradrag når man skylder penge væk?!
Der er alt for mange andre eksempler.!!
Betaling pr. kørte kilometer er i mine øjne et godt princip. Ydermere er der da noget om det at betale pr. kørte kilometer. Byzonerne bliver dyrere end land/provinszonerne, og det princip syntes jeg er helt fint. Jeg har sågar heller intet imod at betale 15-20 kr. for en liter benzin, hvis jeg slippe for at betale for 3 bil hver gang jeg køber 1.!
Jeg vil da også gerne betale for at køre på motorvejen, som de gør i Frankrig, Italien osv., men sker det mener jeg også at vi bør kunne kræve bedre hovedveje da vores motorveje absolut ikke er på højde med Tyskland, Frankrig, Italien osv. Men igen jeg vil ikke betale for 3 biler hvergang jeg køber 1.!
Jeg vil også gerne betale for brug af broerne, jeg kan for gud skyld ikke se hvorfor miine skatterpenge skal være med til at finansiere Storebæt og Øresundsbroerne - og den kommende Femernbro..! Brugerbetaling..!
Jeg mener at der grundlæggende er behov for en større skattereform, og det her er et skridt i den rigtige retning. Mine skattekroner bør i mine øjne gå til noget administration af landet (lovgivning samt hångholdelse), dagpleje, uddannelse, investeringer i danske projekter og ældrepleje plus det løse slut færdig - sådan meget karikeret opsat