På mit kursus sidste vinter blev vi undervist efter bogen "duelighedsbogen" skrevet af Jørgen duffy villumsen og Jørgen raben. Deri står alt det teori vi gennemgik(og en masse andet). Det er en forholdsvis letlæst bog der er ret ligetil at gå til.
Til bogen hører også en opgavebog, som man med fordel også kan købe. Bagerst i bogen er en facitliste så man kan checke om man er "på ret kurs". Det kræver dog også at man køber et "trænings søkort", en kurslineal og en passer da en del af opgaverne er at tegne og beregne kurser på søkortet. Ellers almindelige skriveredskaber. Alle ting kan købes Ved weilbach.dk og jeg mener at bogen kostede ca. 200kr og de andre ting ca. 450kr.
Så hvis man gerne vil lære noget mere teori, og have noget læsestof til de mørke vinteraftener er det en fin ide at købe bogen. Så kan man altid overveje opgavebogen, selvom jeg da vil anbefale at købe det hele da man(ihvertfald jeg) nemmere kan koble det til noget praktisk anvendeligt ved at få det ned igennem blyanten.
God læselyst....