Fenderen.dk
 

www.propshop.dk

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 440
1 medlemmer og 439 gæster
LeslieTat
Fleste brugere online var 973, 07-06-2024 at 01:28.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #2  
Gammel 14-11-2008, 09:21
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Citér:
Originally Posted by hammerholt Se indlæg
Jeg kan se der ligger en masse gode vejledninger for påhæng og z-drev, så mit spørgsmål er:
Skulle der være en der har en lignende checkliste for konservering af en indenbords motor med fast skrueaksel.
Jeg er meget i tvivl om hvordan specielt ferskvands kølingen håndteres.
Min motor er en 35 Hk Yanmar diesel fra 1990.
Jeg har lige købt båden i år, så jeg har aldrig prøvet før.

Hilsen Ole
du skal have kontrolleret om der er kølevæske i dit ferskvands system
hvis det er ok så er det bare at afmontere sugeslangen ved vandindtaget til din pumpe og i en dunk kølevæske med den. du starter motoren og når der kommer kølevæske ud af udstødnings røret så skulle det være ok.
på den måde får du kølevæske gennem din veksler og din pumpe/impel står også med kølevæske
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 115,965
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, KennethEmils
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 21:23.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden