Nå, telefonen glødede kun i 31sek. længere tid tog det ikke at give dem mit nummer, så de kunne ringe tilbage.. Resten af dagen var telefonen død.
Hvad er det lige med bådpushere der ikke ringer tilbage som lovet?
Nå, men mens jeg ventede på opkaldet fra Nordjysk-Marine, kørte jeg ned til båden for at se hvad dia. min nuværende transducer har, og om der mon stod noget om frekvensen den opererer ved.
Fik så lyst til lige at tænde ekkoloddet og få bekræftet at det stadig ikke virker.. Øøh, det VIRKER?!? Helt og aldeles perfekt, opfører sig som om der aldrig har været noget galt.

Gjorde alt hvad jeg kunne for at stresse det, bankede hårdt på instrumentet OG på transduceren, hev i ledninger... ALT. Og det virker bare upåklageligt.. Hvad fa'en foregår der, har båden nisser??

Hvorom alting er, så får loddet en chance. Der var een som fortalte mig, at et kraftigt springlag i vandsøjlen, godt kan forvirre ekkoloddet.
Og det var jo varmt og meget solrigt de dage det ikke virkede, nu er vandsøjlen blandet op af blæsten....... Eller osse er det bare nisser.
Nå, men jeg opdagede så til gengæld at det fugter en bette bette micro smule ind, ved transducerens gennemføring. Har det muligvis altid gjort, kunne det godt se ud til.. Jeg har bare ikke haft en stærk lygte dernede, mens båden har lagt på vandet før.
Så det får jeg under alle omstændigheder 'fornøjelsen' med at skulle lave her i foråret.
Det er vel bare transducer ud, og så fjerne gammelt tætningsmasse, i igen og så sikaflex?