Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 644
3 medlemmer og 641 gæster
FortuneTigerJsd684Boamy, Michailuum, TigerKsdfew584lerma
Fleste brugere online var 945, igår at 03:49.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #10  
Gammel 30-03-2012, 11:51
Softice's Avatar
Softice Softice er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: May 2009
Bopæl: Bramming
Indlæg: 772
Citér:
Originally Posted by Lindegaard Se indlæg
lige præcis, det er nemlig kun den nye af motorerne der ikke vil starte, men ved at pille kablet fra og gi den et direkte kabel fra plus på startbatteriet, så springer den igang, der er så også kun 70cm kabel det skal løbe igennem og ikke som nu, op over skillerelæ og retur, det er 35 mm2, og har virket hele tide, så tror sgu det er den oxidering der giver udslag.

hvis jeg tager minus fra start batteri og sætter det på motoren, er det så ligegyldigt hvor den skal sidde, og hvad med størrelsen mm2 ??

der er lidt rust omkring hele scenariet ved starteren, dog kun på den ene motor? sjovt nok sagde min mek ikke en skid om det, han er mest int. i at skifte det hele.. det er der selvf. også flere penge i..

Han ville skifte alle kabler til 50mm2, jeg har det sgu bare sådan lidt at, hvis det har virket, og kan fungere igen, så er der ingen grund til det, if it aint broke, dont fix it...
Jamen så er der kun en ting at gøre gå baglands fra starteren og rens så kan det være du finder fejlen. Nu ved jeg ikke hvordan dit batteri system er bygget op, men jeg vil ofre mellem 50mm2 og 75mm2 til starteren. Jeg er for min egen regning modstander af batteriomskifter for det kan give en del problemer med at hvor omskifteren skal stå når man sejler og eller lader fra land. Jeg har i mit system et separat startbatteri og 3 forbrugsbatterier bygget op over septor skillerælæer så er der ingen forvirring hvor omskifteren skal stå når man sejler eller ligger for landstrøm det er automatisk og batterierne er altid ladet op. Jeg ved ikke lige hvordan man gør med 2 motorer.
Mit stelkabel sidder på svinghjuls flangen.
__________________
Scand 32 Atlantic årgang 1984.
Volvo Penta Tamd40B. 165 hk Diesel.
XPH3700 MARLIN MMSI 219012643

Adventure Hunter 290T med Evinrude 9,9 HK 2T.

Tidligere både:
Banner 28 årgang 1974
120 HK Ford Lehmann 2715E Diesel
BW 71C 1:1
Fast aksel
14"/11" 4 bladet bronze skrue.

Tehri 245 ( Svalehalen ) med Parsun 2,6 HK 4T.

14' Vator styrepults jolle årgang?
25 HK 2 takts Evinrude model E25BACNB årgang 1982.
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 115,495
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, TigerKsdfew584lerma
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 10:18.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden