Fenderen.dk
>
Startside
Forum
Brugernavn
Husk mig til næste besøg?
Password
Forum
Register
Gallery
FAQ
Medlemsliste
Kalender
Gå til side...
»
Online brugere: 244
2 medlemmer og 242 gæster
dRr4LW7Uqt
,
Xrn1Tg6
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu
Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL
Emne
:
EFI vs MPI
View Single Post
#
3
16-02-2012, 12:12
LarsG
Landkrabbe
Tilmeldelsesdato: Jul 2010
Bopæl: København
Indlæg: 114
Citér:
Originally Posted by
nytdrev.dk
Hvis det er en EFI motor, så er det en lidt ældre udgave med en del år på bagen.
I nyere tid, kan man vel sige, at EFI er discountudgaven for MPI, og vel ikke rigtig anbefalelsesværdig. Der er mange dyre elektronisk komponenter på motoren, som kan blive et mareridt - jeg har det kun fra mine kunder, og har ikke prøvet det på egen krop..
Brugte bådmotorer er som ofte gambling på højt plan - nogle virker og fungerer i en årrække imens andre giver hovedpine fra første dag.
Ændre du motorkonfigurationen, så skal gearingen i drevet ændres fra nuværende 1.81:1 til 1.47:1. Det betyder nyt gearsæt og lejer i øverste del af drevet. Underhuset skal ikke ændres.
Tak for dit svar Rolf..Jeg er opmærksom på at købe brugt er risky business men mht. gearingen er den samme som for min nuværende, så det burde der ikke skulle ændres ved.
__________________
Lars
Båd: Maxum 1900 SC2
Motor: Mercruiser 4,3 MPI
Drev: Alpha one gen II
LarsG
Vis profil
Send en privat meddelelse til LarsG
Find alle indlæg af LarsG
» Statistikker
Medlemmer: 128,018
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem,
dRr4LW7Uqt
» Sponsorer
Powered by
vBadvanced
CMPS v3.2.0
Alle tider er GMT +1. Klokken er nu
09:56
.
Kontakt os
-
Fenderen.dk
-
Arkiv
-
Top
Design By:
Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By
Branden