Fenderen.dk
 
GPS Tracker til Bil, Båd, MC

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 584
1 medlemmer og 583 gæster
Charlesd#randon[a..z]f
Fleste brugere online var 945, 25-05-2024 at 03:49.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #6  
Gammel 06-11-2011, 10:05
Lindegaard Lindegaard er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Køge
Indlæg: 378
så tror jeg problemerne er fastslået...
fik spændt remmene, og mekanikeren kiggede lige ind med måleapperat...
konklutionen er at der ikke blev ladet fuldt ud fra styrbords generator, den gamle, og så mente han ud over det at der var for lang ledningsføring til given kvadrat til at bagbordsmotor fik nok strøm til at starte...
det har nu ellers virket al den tid vi har haft båden... (ca. 35 kvadrat), ved at sætte startkabel på direkt fra batteri til motor sprang den igang med det samme..
han er inde på at skifte det hele til 50 kvadrat ?? og så føre minus direkte til gearkasse, forstod jeg det som..
umiddelbart fejlede batterierne ikke noget, har dog ikke checket dem med modstand... generatoren ville han skifte, til en ny, da de ikke kostede alverden... 4700,- incl moms var ikke alverden for ham, jeg har dog hørt at man godt kan renovere dem, og det skal siges at denne mekaniker hellere skifter til nyt en reparerer, men jeg har det sgu lidt sådan at kan det repareres/renoveres til en fornuftig penge, hvor der spares i forhold til en ny, så gør jeg det..
en ældre herre på vejen sagde det bare var at skille den gamle ad,og få den renset godt, skiftet kul og evt. lejer.. så tror sgu jeg prøver at kaste mig ud i det først, inden en ny bliver bestilt...
det var forøvrigt samme mekaniker der solgte mig pis.. dyre zinc, se anden tråd, og spurgte ham lige igen om ikke man kunne bruge andet, og nu kunne man pludselig sikkert godt finde alternativ, han havde det bare ikke og gad ikke rode rundt med det for at finde alternativ, det havde de ikke tid til.. en skam jeg havde brudt forpakningen på dem, ellers havde de sgu fået dem tilbage... my bad... kunne ha undersøgt det først..
Er der nogen der har erfaring med at renovere en generator.. eller kender til et sted at få det gjort her på sjælland, så hører jeg gerne om det..
__________________
Birchwood TS 37, 1988.
1 x BMW 180 Hk (nu med ny varmeveksler 2011)
1 x Mercruiser 180 Hk
(Samme blok de er bygget over).
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 115,819
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, CurtisELENLYGAP
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 06:11.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden