Citér:
	
	
		| 
					Originally Posted by megelundo  Det er da rigtigt at farverne på ledningen ofte afslører hvilken der er + eller -. Men hvis man, som i mit tilfælde, er så "heldig" at alt ledning til lanterne og lys er lavet med 2-leder ledning hvor begger ledere er hvide - Ja så undgår man altså ikke brugen af multimeter.
 Men ellers så er fremgangsmåden følgende:
 1) Du sørger for at der er tændt for den pågældende pærer i motorrummet.
 2) Du finder er et sted hvor du med sikkerhed ved der er -. Det kan være at dit batteri er monteret i motorrummet - Så sætter du bare -målepinden(den sorte) fra dit multimeter på -polen på dit batteri.
 3) Så måler du på begge forbindelser ved pæren i motorrummet. Når du måler 0 volt har du fundet -, og når du måler ca. 13 volt har du fundet +.
 | 
	
 Det lyder som om, at dine ledninger er alm. 220V ledning - det er forhåbentligt ikke tilfældet?
I de fleste tilfælde er disse ledninger kun på 0,75 kvartrat, hvilket er for lidt, til at "bære" de ampere som findes i et 12V 
system.
				__________________
				"Når faste aksler fungerer for Mærsk, så er det også godt nok til mig !"
 
Skibsbyggeren.
 
Albin 25
Albin AD 21 udskiftet til Solé Mini 32
 
Powles 36 Fly
2 x Ford Sabre C 212, som skrevet står, med faste aksler !
Valliant 250 RIB, 5 HK Mercury.
XPE 4950