Citér:
Originally Posted by MortenBP
Jeg har en Passat 1.9 TDI med 105 hk, som må trække 1500 kg.
Indtil for nyligt trak den en Ørnvik 470 som med trailer vejede ca. 1000 kg.
Det var overhovedet ikke noget problem, - hverken på landevej eller på det gamle "nye" slæbested i Struer hvor den nederste del af rampen var 14-16% og resten var ca. 12%
Den nye båd og trailer har jeg vejet til 1540 kg. på den lokale genbrugsstation. Jeg kan godt mærke jeg har læs på når jeg kører med den, - og på slæbestederne laver jeg lidt hjulspin med forhjulene, - men op kommer jeg. Jeg anser lidt hjulspin som værende bedre end for meget filen på koblingen. Det er lidt billigere at skifte dæk, end at skifte kobling ;-)
Dog kommer jeg ikke til at traile den nye båd så meget som den gamle. Jeg kan godt mærke bilen har det hårdere, - og var så sent som i dag ved at kigge lidt på den nye Passat 2.0 TDI 140 hk, - den må trække 1800 kg. Utroligt så dyrt det kan blive at være bådejer ;-)
Mvh Morten
|
Hvilken årgang er bilen?
__________________
"If you can't fix it, don't break it"
The Fleet:
Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev
Draco 2500 Flyfish
http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev
Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev
Mvh Per G