Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 630
1 medlemmer og 629 gæster
TigerKsdfew587lerma
Fleste brugere online var 945, I dag at 03:49.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Emne: Ny båd.....
View Single Post
  #1  
Gammel 26-07-2011, 21:57
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ny båd.....

Vi ( læs konen ) er ved at være derhenne hvor vi synes at vore behov har ændret sig lidt....

Vi overvejer derfor temmelig seriøst at sætte vores Wiking til salg efter denne sæson, og begynde at kigge efter en anden....

Min smag går jo som nogle ved i retningen af marine trawlere, men det er mere ud fra en visuel betragtning, hvor konen er meget mere praktisk indrettet...

Jeg søger derfor lidt info omkring SeaRay - B-liner - Monterey etc type både, her kommer lidt fra hoften....

- Vi sejler sjældent mere end 10 knob, hvor retnings stabile er den type båd ved den fart ?

- Benzin eller diesel ? Jeg foretrækker diesel, men der er bare rigtig mange benziner....

- Brændstofs økonomi ? slag på tasken....

- Generelle fordele / ulemper ?

- Hvor meget betyder bredden egentlig ? Vores Wiking er 3.15 mtr. bred, langt de fleste af den anden type her ligger lige under de 3 mtr.

- 1 eller 2 motorer ? der er rigtig mange med 2 motorer....eneste fordel jeg lige kan få øje på, er at jeg så kan bakke ind til molerne...

- B-linere fra sidst 90'erne, er de så dårlige som rygtet siger ? Jeg synes at de har et fedt design, også er de klart pris billigst på markedet....
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 115,483
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, TigerKsdfew587lerma
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 20:03.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden