Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 902
0 medlemmer og 902 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 945, 25-05-2024 at 03:49.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #9  
Gammel 19-12-2010, 02:29
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Jeg kender ikke til juraen indenfor bådbranchen omkring opretholdelse af garantiordningen på en fabriksny drivlinie. Indenfor autobranchen kan en bil under fabriksgarantien få udført service på ikke aut. værksted f.eks. AutoMester uden at det stiller forbrugeren dårligere ved en evt. garantisag på bilen. Det skal nævnes, at flere bilimportører har en begrænset kulancekonto overfor de kunder, som vælger et andet værksted end det autoriserede.

Jeg ved at den danske Mercruiser importør har lavet et 5 års garantiprogram på deres motorer, drev og transom, hvor garantien kun kan opretholdes, hvis drivlinien er serviceret efter de anbefalede foreskrifter på et autoriseret værksted og med originale reservedele. Hvorvidt det rent juridisk er lovligt ved jeg ikke. Normal garantiperiode er efter gældende dansk lovgivning.
Så vidt jeg husker er serviceintervallerne min. 1 gang årligt eller for hver 100 timer, hvad der måtte indtræffe først.

Om garantidækningen kun er gældende, hvis et aut. værksted også har sørget for vinter- og forårsklargøringen må jeg være dig svar skyldig, for med de priser som det efterhånden koster, så bliver det godt nok kostbart i længden.
Ulempen ved den lange garanti og ikke mindst at man som kunden tvinges til at få udført service og vedligeholdelse på et aut. værksted er ubetinget, at Mercruiser kan reducere serviceintervallerne, og vupti så skal hele molevitten serviceres oftere og oftere med større udgifter til følge.

Jeg ved at Mercruiser for ganske nylig har været nødsaget til at tilbagekalde en del Alpha One Gen II drev pga. alvorlige fabrikationsfejl. Fejlene udbedres ikke af et værksted, men som forbruger får du ombyttet dit drev - det er værd at undersøge, om dit drev er et af de implicerede og som dermed skal ombyttes inden videre sejlads er sikkert. Mercruiser oplyser ikke om hvilke fejl der er tale om blot at drevet skal ombyttes ASAP.
__________________
Chi non risica, non rosica

Sidst redigeret af Miss Mancini; 19-12-2010 kl. 07:16.
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 115,851
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, biorevital_dbmi
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 15:42.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden