Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 137
1 medlemmer og 136 gæster
Andreasgwt
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #8  
Gammel 12-07-2010, 16:25
Horizonblue's Avatar
Horizonblue Horizonblue er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
Citér:
Originally Posted by nicolajjetrider Se indlæg
H-BLue, kan man komme i lære hos dig?

Er det Merceren's krumtap du har på billedet der?
Hehe, næh det tror jeg ikke lige, selvom jeg godt kunne bruge et par ekstra hænder en gang imellem :-)

Krumtappen der er fra en 4.3 V6'er. Fandt billedet på nettet, har ikke haft motoren skilt så meget ad.

Det er for at vise hvordan en krumtap i en "even-fire" V6'er (den type V6 motor som ryster mindst)ser ud.

(nej, en V6'er er ikke bare en V6'er)

Odd-fire V6 = ryster meget

Semi-evenfire V6 = ryster knap så meget

Even-fire V6 = OK

Det er altså krumtappens opbygning man snakker om.

Volvo Penta AQ 175 er en 3.8 Liters GM V6 som er en "semi-evenfire", det vil sige at den ikke nødvendigvis går så vibrationsfrit som 4.3'eren.

Prøv at google/Wikipedia, egentlig ret interessant.
__________________
"If you can't fix it, don't break it"

The Fleet:

Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev

Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev

Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev


Mvh Per G
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 127,589
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, www.knocktouch.com
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 06:09.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden