Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 335
0 medlemmer og 335 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 973, 07-06-2024 at 01:28.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Emne: bundmaling
View Single Post
  #20  
Gammel 30-03-2010, 23:12
Norvik20"'s Avatar
Norvik20" Norvik20" er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: 8860 Ulstrup
Indlæg: 381
Citér:
Originally Posted by Strøyer Se indlæg
Jeg synes det ser ud som om at du kan nøjes med at give bundmaling, og bare reppe de steder du taler om.
Du kan lave en slibeprøve et sted hvor der er nemt at komme til, prøv med et stykke sandpapir at slibe et "hul".
Oftest når man giver primer, lægger man lagene i to forskellige farver Feks. hvid og grå skiftevis så det er nemmere at se om det lag man er ved at påføre, dækker det andet.
Hvis du har skiftende farver i din slibeprøve kan du bruge farverne som reference de andre steder på bunden til at se hvor dybt der er skrabet/slebet.
Min fik den store tur for et par år siden.

Og hvis du vil have givet bunden den helt store tur næste år, så går det nu også nok med en sæson, med en mindre skade i primeren. selvfølgelig er det ikke optimalt, men mon ikke også der er et par huller under kølen ?
Du kom med en god pointe der Strøyer. Kølen har temmelig sikkert huller i primeren, overfladen er ikke just glat som en barnerøv.. Trænger faktisk til en gang spartling og slibning, og det vidste jeg egentlig godt men havde åbenbart fortrængt det. Det kommer under alle omstændigheder til at vente til næste år, og som Goffy allerede så humoristisk er kommet ind på, så er det nok ikke helt unormalt med skader i primeren på ældre både.
Dermed faldt dommen så: Den bliver plet-primet i år, med lovning om kærlig omgang næste forår.

Jeg har prøvet at slibe som du anbefalede, men primeren har samme farve hele vejen igennem. Til gengæld kunne jeg konstatere at den er så meget hårdere end den bløde bundmaling, at jeg næppe har lavet det store morads, for malingskraberen bider slet ikke i det med det tryk jeg brugte til at fjerne bundmalingen.

Rigtig gode billeder af din båd, og flot flot resultat!

Mvh
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 116,089
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, BlazeUid455lausy
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 03:58.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden