Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 217
1 medlemmer og 216 gæster
Davidmxf
Fleste brugere online var 793, 17-05-2024 at 20:06.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #53  
Gammel 05-02-2010, 11:13
Mark B Mark B er offline
Amfibiedyr
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Sønderjylland
Indlæg: 230
Jeg er forholdsvis enig med dig, Peter. Jeg bor selv her på Als, og man kan se/høre at folk finder hurtigere job end før, og aviserne har igen et par jobannoncer. Som Peter siger, så ansætter man igen hernede på Danfoss og Linak og transportbranchen i Padborg er ligeledes begyndt at have ryddet op så de igen kan få lidt folk ind. Bilka hernede søger p.t. 40 nye medarbejdere, Danfoss Solar Inverters søger 150-200 nye medarbejdere og sådan har der været flere små opture på jobbranchen for vores område (vi har været hårdt ramt!!).

Betalingsbalancen er stadig i et flot plus, mens vi her den 1. Januar i Danmark fik betalt den sidste gæld til udlandet (mit i en finanskrise?).

Jeg tror også at vi så småt er på vej opaf igen, men naturligvis må det ikke gå så stærkt som det gjorde sidste gang. Danmark kan ikke håndtere hurtig vækst, så det bedste vil være en langsigtet vækst.

Forøvrigt er arbejdsløsheden under 5,5 % hvilket er forholdsvis tæt på fuld beskæftigelse (man siger omkring 2,0 %, så er det fysisk umuligt at komme meget længere ned).
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 115,348
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, JoshuaBug
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 02:50.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden