Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 143
2 medlemmer og 141 gæster
Robertadaps, semmt
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #10  
Gammel 02-01-2010, 13:07
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Ja, marinisering af Mercedes-Benz diesler med Bowman varmeveksler, manifold og køler, vil være oplagt.

Helt enig i kilometertallet for hyrevognsmotorer - det er som ofte skyhøjt.

Der findes flere udenlandske firmaer der sælger toprenoverede MB diesler lige fra de små 4 cylindrede til de store V12 industridiesler.

Turbo er jeg ikke så begejstret for på bådmotorer. I min tid som lastvognsmekaniker oplevede jeg tit motorhavarier pga. turboen. Som ofte udløser et motorhavari pga. eksploderet turbo en renovering af motoren.

I Tyskland kan man være heldig at finde en W124 dieselmotor med lavt kilometertal - produceret i perioden 1985 til 1994 - men lavt kilometerantal på mange år, kan også være skidt for en motor.

Jeg ville uden tvivl pakke motoren om, hvis jeg valgte at købe en brugt til båden.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 127,645
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, Robertadaps
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 14:41.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden