Interessant sæt.
Prisen, hmm tjaeh. Jeg synes at den skulle have været bedre lakeret, til 40.000 kr. Slanger, rør, spændebånd, generator, hele gøje-møget har fået af en spraydåse. Motoren er efterhånden en gammel sag, som sikkert går fint nok, men ingen ved hvor meget den har kørt. Turboen(kompressorhuset) er ikke koblet til, så vidt jeg kan se. Kun udstødningsturbinen. Er det en marineturbo? Hvis ikke, så skal den pakkes ind i en "varmepose" eller der skal laves et skjold, så den ikke sætter ild til noget.
Jeg kunne godt tænke mig at vide, om det setup rent faktisk har sejlet i en båd. Så længe man har en diesel sammen med et drev med klokobling, har man problemet at den kan være vanskelig at få ud af gear. På land går det fint nok, men i vandet er det anderledes.
Kender en, som koblede en Nissan Patrol motor sammen med et OMC Cobra drev, og han kunne stort set aldrig få den i frigear, medmindre han stoppede motoren. At stille motoren langt ned i tomgang hjalp intet.
"Shift assist" systemet, som tager tændingen på benzinmotoren er ikke nødvendigvis nemt at få til at virke på en diesel.
Der kan selvfølgelig være tilfælde, hvor problemet er mindre, f.eks hvis man ikke har behov for at sejle så stærkt og derfor har en mindre propel.
Denne motor koster det samme, man mangler så drevet. Men den ser mere tillokkende ud synes jeg.
http://www.marinediesel-arndt.de/pub...zyl.-95-ps.php