Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 699
2 medlemmer og 697 gæster
FortuneTigerJs669Boamy, Leonfzm
Fleste brugere online var 945, 25-05-2024 at 03:49.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Emne: Jeres biler
View Single Post
  #53  
Gammel 21-12-2009, 16:25
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg har altid haft den holding at hvad der ikke kan stå alene må falde. Jeg er ikke tilhængere af alt for mange statsstøttede arbejdspladser som er 100% afhængige af støtten for at kunne kører rundt. Det leder til monopolistiske markeder f.eks Postvæsenet, togene mm.

Det er jeg som sådan helt enig i, dog er der jo den lillle hage, at såfremt lige præcis det offentlige transport system skal være rentabel. Så vil det betyde et drastisk fald af transport muligheder i yder distrikterne + at billet priserne vil stige, og det vil igen betyde et øget tryk på vores i forvejen belastede vejnet....

Tingene er jo desværre sjældent så enkle, at man ren faktisk kan tage et forretningsområde og skille det ud, uden at det har indflydelse på en hel del andre områder....

Ringe i vandet...

Og alle firmaer uden undtagelse er i større eller mindre omfang bank finansieret. D.v.s. at selskaberne er afhængige af at have en fornuftig drift og dermed et fornuftigt cashflow. Investeringsmidler har typisk derers helt eget liv, men finansieringen af disse har direkte betydning på ens cashflow. I DSB's tilfælde er politikerne ( opinionstal ) afhængige af at de ikke pludselig er på forsiden med at driften giver et bragende underskud, upåagtet at en typisk afskrivning over 10 år, sagtens kan give en negativt intern rente i de første 5 år, for så henover de 10 år samlet at have en meget positiv intern rente....

Sidst redigeret af Peter508; 21-12-2009 kl. 16:30.
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 115,663
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, FortuneTigerJs669Boamy
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 23:08.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden