Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 165
0 medlemmer og 165 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Emne: Bådophug
View Single Post
  #4  
Gammel 10-12-2009, 17:16
Horizonblue's Avatar
Horizonblue Horizonblue er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
Jeg tror, at man stort set kun hugger glasfiberbåde op, hvis der har været ild i dem, eller de er meget skadet. Har aldrig hørt om en båd der er hugget op på grund af osmose f.eks.

En bil, selvom det er en "classic", kan jo være så rusten og ringe at det overhovedet ikke kan betale sig at lave den(tit kan det nok uanset hvad, ikke betale sig). Man kan ofte finde en tilsvarende bil i bedre stand.

Båden kan selvfølgelig også være så ringe at det ikke kan betale sig at lave den. Mit eget projekt er et godt eksempel, hehe.

Men ligemeget hvor nedslidt båden måtte være, er skrovet næsten altid ok, hvis det ikke er brændt eller skadet.

Man kan "højest" komme ud for en osmose reparation, skift af bundramme og en omlakering. Det er selvfølgelig også en del.

Men et rusten bil karosseri, hvor man stort set ikke kan finde noget frisk plade, vil jeg mene er mere håbløst end en hærget båd.
__________________
"If you can't fix it, don't break it"

The Fleet:

Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev

Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev

Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev


Mvh Per G
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 127,648
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, MaeBorrego
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 00:15.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden