Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 136
0 medlemmer og 136 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #1  
Gammel 08-12-2009, 14:00
Chribs
Gæst
 
Indlæg: n/a
Frost-sikring

Hej. Jeg har en båd med en 4,3 Volvo Penta SX motor og drev... Den står sådan at opstart ikke er muligt for at frostsikre den på denne måde...
Jeg har så gjort følgende i stedet for.
Jeg har haft alle slanger af og tømt alt det vand ud det var muligt af den vej både fra selve motoren og manifold omslutningerne...... Jeg har så fyldt 50/50 glykol/vand på så det rendte ud af vand-indtaget på drevet.... Jeg har derpå tørnet motoren ca 10 x 5 sekunder med startmotoren.... Jeg er meget i tvivl om det er nok, da jeg har hørt frygtlige skrækhistorier om frostsprængte motorer.... Og den har haft en meget kostbar rep hos den forrige ejer da han ikke vidste en sådan motor skulle frostsikres...

Er jeg på den sikre side, eller er det helt galt... Jeg ønsker ingen andenhånds skækhistorier, det har jeg hørt til oveflod, og beskrivelser om at man skal afmontere støbehuls propperne og andre "RÅD" fra folk der har hørt !...osv... men blot at vide om det er nok, og helst fra kendere af denne motor og drev-type..

På forhånd tak...

Drevet er sænket helt ned....

Mvh Christian
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 127,641
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, CarlBeggs
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 09:06.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden