Jeg har som du ved 2 stk bimmere
Den ene rundede 70000 km her i dag på autobahnen på vej hjem - den ryger overhovedet ikke uanset hvordan du behandler den
Den anden har nu 320000 km bag sig - og ryger heller ikke
M47 og M57 dieselerne fra BMW ryger ikke hvis de er i orden og ikke chippede - røg er tegn på at der er noget galt
Jeg tror EGR ventilen er åben hele tiden - den skal renses
Hjælper det ikke skal vi udlæse fejlkoder det kan være en defekt LMM måler (er set før) eller en injektor der er deffekt
Med injektorene er det sådan at nogle fejl (elektriske) vil vise sig i form af en fejlkode - andre vil ikke så er alt gennemgået og den stadig ryger skal man leve en forholdsvis simpel "returmængde måling" hvor man måler returmængden fra hver injektor - er der en mekanisk defekt viser det sig straks på returmængden
At lave en returmængdemåling er egentligt simpelt - men adkonstarbejdet er lidt mere omfattende - tager vel 1 times tid alt i alt
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt