Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 153
0 medlemmer og 153 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #2  
Gammel 09-10-2009, 21:15
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
når du læser om både der kun har måske 6 - 8 år på bagen og maskinen skal have en større omgang, så er det altid benzin motorer.
de fleste benzin motorer kører med direkte køling altså saltvand. Udstødnings knæet og manifolden tærrer op eller rustflager sætter sig i skyllekanalerne og udskiftning af disse dele er halv pebret.
Hvis man sørger for at gennem skylle motoren med ferskvand hver gang den har været startet kan levetiden af disse dele forlænges meget.
min forrige maskine som også var direkte kølet holdt i 30 år og det er kun fordi den altid havde sejlet i ferskvand (kanaler i holland og jeg har båden til at ligge i varde å).
marine motorer bliver ikke slidt op men tærrer væk.

Når vi snakker diesel motorer så har de næsten altid lukket kølesystem med kølevæske som i bilen og så er der ikke de store problemer med tærring.
diesel motorer er også ca dobbelt så dyre som benziner fra ny.

Ps. da jeg skrottede den gamle maskine var den så tynd i blokken at rusten trak ud af siden på den. tror næsten jeg kunne prikke hul med en skruetrækker
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 127,504
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
Velkommen til vores nyeste medlem, MatilLync
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 20:46.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden