Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 888
1 medlemmer og 887 gæster
TigerKsdfew552lerma
Fleste brugere online var 945, 25-05-2024 at 03:49.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #1  
Gammel 09-10-2009, 20:05
thg thg er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 704
Exclamation Holdbarhed indenborsmotorer?

Syntes ofte man ser brugt annoncer på både med indenbordsmotorer som kun er mellem 4-8 år gamle hvor der står at de har fået enten ny motor, drev eller stor renovation for måske 15.000-25.000 kr.

Undrer mig lidt over dette, at der virkelig er så dårlig holdbarhed så man nærmest skal regne med en kæmpe regning når som helst når båden er mere end ca. 4 år gammel? Kan godt forstå at det ville ske for nogen både, men det lyder nærmest som om at det er mere normalt end unormalt?



Er godt klar over at en bådmotor selvfølgelig skal vedligeholdes og er godt klar over at der selvfølgelig går et eller andet i stykker med tiden, men en helt ny motor, nyt drev eller en større motor renovering på en nyrere båd (4-6 år) syntes jeg er absolut uacceptabelt hvis man har passet båden med service og vinterklargøring!



Jeg ved selvfølgelig ikke årsagen til alt det der skrives om i annoncerne, men tvivler på at der er så mange der ikke skulle passe sin båd ordenligt med service og vinterklargøring!



Jeg sammenligner lidt med biler som jo i langt de fleste tilfælde kører min. 200000-300000 km. på en motor/gearkasse, givetvis med nogle reparationer igennem tiden, men det er da mere en sjældenhed med nye motorer/gearkasser inden disse km. og tænker man over hvor mange timer det tager at køre 200000-300000 km. og sammenligner med hvor mange drifttimer en båd har haft som skal have ny motor/drev eller en større motor renovation, så er det jo helt hen i skoven hvor dårligt en bådmotor holder, medmindre selvfølgelig at alle disse mange tilfælde skyldes dårlig vedligeholdelse, for så er man selvfølgelig selv uden om det!
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 115,858
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, TigerKsdfew552lerma
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 19:05.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden