Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 482
1 medlemmer og 481 gæster
kazinodon
Fleste brugere online var 793, 17-05-2024 at 20:06.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #38  
Gammel 19-08-2009, 20:18
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Så er der nyt omkring min Hyundai Santa Fe - det har taget lang tid fordi jeg ikke har prioteret reparationen særlig højt.

Værkstedet har afmonteret topstykket - de havde ikke et endoskop i en passende størrelse til at kigge ind i motoren med - og det viser sig, at vippetøj, ventilløfter og knastaksel er defekt sammen med en turbolader, der næppe holder ret meget længere. Der er regnet på reservedelspriserne og arbejdsløn holdt op i mod bilens alder og antal kørte kilometer. En reparation af topstykke mv. + turbo, vil koste i omegnen af ca. 20000,- + moms.

Jeg har i dag købt en brugt motor fra 2005 med 64000 km på tælleren til en fornuftig pris af 20000,- + moms. Denne motor er komplet incl. turbolader mv.
Eneste ting der skal flyttes over på denne motor fra min egen er klimakompressoren. Tandremmen og remstrammere bliver skiftet på motoren selvom der er ca. 60000 km til næste tandremsskift.

Jeg undersøger prisen på en ny converter til gearkassen - de foreløbige priser siger i omegnen af 10000,- + moms.

Santa Fe´en burde være kørende indenfor 14 dage - den nye motor er på lager i Holland og skal fragtes til DK.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 115,435
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, kvfxvjykruj
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 00:25.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden