Man er nødt til at have en klart defineret lov - fx max 5 knop så kan - selv en ikke maritim politibetjent - kontroler om det er overholdt eller ej - det med at den ikke må "plane" eller "stejle" er noget makværk da det ikke kan defineres klart og tydeligt. det svarer lidt til at man på motorvejen kun måtte køre forsvarligt stærkt og ikke fx 110 km/t det vil munde ud i lange komplicerede retssager hvor retssikkerheden ikke er sikret for borgerne
I andre lande er det da også en specifik hastighed (fx 5 knop) der måles efter sejler man stærkere er loven overtrådt - gør man ikke er den overholdt - jeg kan til fulde forstå frustrationen hos fx nicolai når man laver sådanne tåbelige ikke klart målbare regler og ville også selv protestere vildt og tage en retssag hvis jeg blev idømt en bøde på baggrund af uklare definitioner
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt