Der er faktisk 2 potentiometre på et mercruiser drev - det ene styrer uret det andet styrer hvor langt drevet kan trimmes op med motoren i gang (altså styrer hvor langt man med normalt trim max kan trimme op) det er for at skåne kardankrydsene gikmbal etc
Det sidste potentiometer justeres ved at måle længden af trimcylinderen - afhængig af drev skal de være fx 510 mm så så skal potentiometret slutte og sikre at man ikke trimmer længere op - i praksis har trimkontakten en trim og en tilt funktion - hvis man med vilje VIL trimme længere op kan det gøres med motoren i gang - men det er for at skåne kardanledene mv. at funktionen findes, ved tomgang sker der dog intet ved at trimme ud over den normale trim range - det gør jeg ofte selv - men lad være med at give gas - det belaster nemlig gimbal og kardan unødigt
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"
"Any Grease is better than no Grease at all"
Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958
Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991
Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9
Og sikkert nogle flere jeg har glemt