Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 693
4 medlemmer og 689 gæster
FortuneTigerJsd675Boamy, JoyceLal, TigerKsdfew575lerma, willmt
Fleste brugere online var 945, 25-05-2024 at 03:49.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

View Single Post
  #33  
Gammel 28-04-2009, 06:41
ChristianX's Avatar
ChristianX ChristianX er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Solrød
Indlæg: 1,117
Citér:
Originally Posted by lynæs Se indlæg
Ja det er godt nok en With, men en drommedillemodel er det nu ikke, det er en tidligere model. Det er en letplanende og stabil båd, men lidt flad i bunden til bølgesejlads, det gi'r et klask når den lander efter en mindre flyvetur, ( hovedpine ) havde selv en først i 70'erne med en 20hk Chrysler, dejlig båd. Klart datidens bedste jolle, så tillykke med den.
Min var iøvrigt ikke med fordæk og ratstyring, men kunne fås med eftermonteret finérdæk, men man kan uden problemer styre fra agtertoften, det er en superplaner, kun overgået af den senere drommedillemodel, som planer næsten uden at rejse stævnen, det anså man dengang, som værende lige så svært at opnå, som at krydse en drommedar med en krokodille. Så Bror With, som konstruktøren hedder kaldte den så en drommedille. With blev senere til KMW eller noget i den retning.
Som et kuriosum kan nævnes at man forsøgte at bruge princippet på mindre fiskekuttere, som skulle plane uden last, hurtigt ud, alm. fart hjem. Jeg tror dog ikke det lykkedes.
Det lyder jo super godt, så er det vist ikke en helt dårlig handel, jeg har lavet der
Kan næsten ikke vente med at prøve den, efter du siger, at det er en superplaner Jeg tror det er et uoriginal dæk, der sidder på min båd?? men der er brønd agter, til at tage lidt af vandet

Du skulle vel ikke have noget info om den model vel?
__________________
Mvh Christian Berendt

Marineservice-sjælland
Reply With Quote
 
» Statistikker
Medlemmer: 115,593
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, TigerKsdfew575lerma
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 14:51.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden