Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 573
2 medlemmer og 571 gæster
Juliaaiuc, RaymondSag
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Fenderen.dk

Fenderen.dk (http://www.fenderen.dk/forum/index.php)
-   Trailer (http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Registringssyn af bådtrailer (http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=3793)

Softice 14-03-2012 18:17

Registringssyn af bådtrailer
 
Jeg vil have traileren over i mit navn og skal til et Reg syn med den, da det er mere end 10 år siden den er blevet synet. Nu er spørgsmålet skal der være totalvægts mærkater på traileren, hvis i såfald hvor kan de købes og hvor mange skal der være? Jeg bruger 10" hjul, men, det er 2 forskellige dækmønstre gør det noget. Begge hjul/dæk er helt nye?

Mayland 14-03-2012 18:31

Ja, der skal være vægt-tavle på din trailer, og den købes hos en autoudstyrsforhandler, THansen og lign. Ved ikke hvad de siger til 2 forskellige dæk, men du skal sørge for at de er godkendt til den totalvægt der er på traileren.

lille tut 14-03-2012 18:44

Du skal have ens dæk på samme aksel, husk at tjekke laste evnen på dæk

MortenBP 14-03-2012 21:56

Jeg mener der skal være to stk. totalvægtsmærkater. En på hver side.

At dækmønsteret er forskelligt bør ikke være et problem. Bare der er mønster nok(1,6mm?), dækket ikke er beskadiget, mørnet osv. At dækkets vægtklasse passer til totalvægten, at dækkene på samme aksel er af samme type(ikke at forveksle med mærke), dvs radial/diagonal dæk, samme kategori(vinter/sommer) osv.

Husk at traileren skal synes med vægt(båd) på.

Softice 15-03-2012 04:44

Citér:

Originally Posted by MortenBP (Indlæg 37816)
Jeg mener der skal være to stk. totalvægtsmærkater. En på hver side.

At dækmønsteret er forskelligt bør ikke være et problem. Bare der er mønster nok(1,6mm?), dækket ikke er beskadiget, mørnet osv. At dækkets vægtklasse passer til totalvægten, at dækkene på samme aksel er af samme type(ikke at forveksle med mærke), dvs radial/diagonal dæk, samme kategori(vinter/sommer) osv.

Husk at traileren skal synes med vægt(båd) på.

Hjul og dæk er helt nye, men forskellige mønstre ikke radial/diagonal og det er sommerdæk.
Jeg syntes det er en jungle at finde ud af,hvordan reglerne er. Har siddet nogle timer på nettet og forsøgt at stykke det sammen.
Hvad vil det sige at dækkets dækklasse skal passe til totalvægten? Som jeg læser det så skal hver dæk kunne tåle trailerens totalvægt. Min trailer har en totalvægt på 450 kg så skal hvert dæk kunne tåle mindst 450 kg er dette korrekt? Hvorfor skal traileren have vægt på, det er jo traileren og ikke båden der skal synes. Jeg kunne jo godt købe en bådtrailer uden at have en båd?
På forhånd tak for hjælpen.

molboen 15-03-2012 06:19

Henvend dig det sted du ønsker at få den synet og spørg dem ad, det er ikke ligesom i gamle dage hvor det var små konger, nu kan man godt få råd og vejledning inden da.

Softice 15-03-2012 06:26

Citér:

Originally Posted by molboen (Indlæg 37820)
Henvend dig det sted du ønsker at få den synet og spørg dem ad, det er ikke ligesom i gamle dage hvor det var små konger, nu kan man godt få råd og vejledning inden da.

Det har jeg også tænkt mig

LarsH 15-03-2012 06:41

Jeg har lige fået synet 2 trailere i denne uge.
Dine dæk's lasteevne skal tilsammen være på minimum trailerens totalvægt.
De kan ikke forlange at du har båden på traileren, grunden til at de gerne vil have det, er at hvis der er bremser på traileren, kan de kun bremseteste den hvis der er last på, ellers er traileren for let.
Tjek også at dine lejer er ok.
Jeg købte vægttavler hos reservedelspusheren i går, det blev kr. 27,50 for et sæt :-)

Softice 15-03-2012 08:27

Citér:

Originally Posted by LarsH (Indlæg 37822)
Jeg har lige fået synet 2 trailere i denne uge.
Dine dæk's lasteevne skal tilsammen være på minimum trailerens totalvægt.
De kan ikke forlange at du har båden på traileren, grunden til at de gerne vil have det, er at hvis der er bremser på traileren, kan de kun bremseteste den hvis der er last på, ellers er traileren for let.
Tjek også at dine lejer er ok.
Jeg købte vægttavler hos reservedelspusheren i går, det blev kr. 27,50 for et sæt :-)

Ok mange tak så skulle der ikke være noget problem. Vægttavler kommer til den lokale smed så det er der styr på.jeg skiftede det ene sæt lejer da de larmede så det skulle også være på plads. Traileren er uden bremser så jeg smutter bare forbi synshallen en dag.
Tak for hjælpen.

Softice 19-03-2012 16:22

Så fik jeg synet traileren i dag. Ingen problemer. Tak for hjælpen


Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 20:58.

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

» Statistikker
Medlemmer: 114,570
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, BooneAmare
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 20:58.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden