Fenderen.dk
 

www.propshop.dk

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 467
0 medlemmer og 467 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 755, igår at 02:13.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Fenderen.dk

Fenderen.dk (http://www.fenderen.dk/forum/index.php)
-   Billeder fra træf/ture på vandet (http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=67)
-   -   Fisketur på roskilde fjord (http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=3180)

kkp 25-04-2011 20:16

Fisketur på roskilde fjord
 
2 Vedhæftelse(r)
Så var jeg på fjorden i det gode vejr og fiske lidt og prøve min nye garmin 526s, lækkert apperat og super tur med 2 havørrede på 1,5 og 3,5 kilo.

MartinN 25-04-2011 20:41

Tillykke med dem, det er nogle flotte fede fjord-fisk :)

Er der godt med havørreder i Roskildefjorden nu? lf-flg

Jeg har været i Frederikssund i Påsken, og fortryder allerede jeg ikke havde stangen med Smokeyfisher

Lars T 25-04-2011 20:53

Det ser sgu godt ud - utroligt der er noget som kan leve i det brakvand :)

Miss Mancini 25-04-2011 20:59

Ser dælme godt ud....:)

jensjakob 25-04-2011 21:03

Flotte fisk.

Hvor tog du dem og på hvad?

Jeg var ude ved Nørrerev og spinne - og der var intet i vandet :-(

Samt - giver det mening at bruge fishfinder på Roskilde fjord, eller er den for lavvandet til at vise noget?

Knæk&bræk
Jens Jakob

tica 26-04-2011 14:42

Ser godt ud, jeg planlægger en formiddagstur i morgen onsdag så må vi se om der er noget.

tica 05-05-2011 16:06

Nå det blev så først i dag jeg nåede på vandet (en brækket tå kom i vejen) vi fik 3 næbfisk på 4 timer, en del hug men de er svære at lokke til bidet.

kkp 05-05-2011 16:10

Citér:

Originally Posted by jensjakob (Indlæg 32204)
Flotte fisk.

Hvor tog du dem og på hvad?

Jeg var ude ved Nørrerev og spinne - og der var intet i vandet :-(

Samt - giver det mening at bruge fishfinder på Roskilde fjord, eller er den for lavvandet til at vise noget?

Knæk&bræk
Jens Jakob

Tog dem ved skovrenden ved eskilsø på en 18 g mørum silda i sølv/rød, havde osse 2 ørrede helt inde ved både hvor de røg af da jeg skulle nette dem.

kkp 05-05-2011 16:12

Citér:

Originally Posted by tica (Indlæg 32441)
Nå det blev så først i dag jeg nåede på vandet (en brækket tå kom i vejen) vi fik 3 næbfisk på 4 timer, en del hug men de er svære at lokke til bidet.

Fik osse 2 hornfisk i søndags ved dyrenæs, der er ikke så mange endnu og dem der er er ikke så langt nede i fjorden, bruger du silkekroge? syntes det er sjældent de ryger af hvis man bruger dem

tica 05-05-2011 16:36

En blev taget ud for Risø og de 2 andre langs skrænten mellem Veddelev og Risø (den gamle skydebane for dem der kender området) så de er over det hele nu.

Har købt silketråde men prøvede dem kun til aller sidst uden resultat / ingen hug, og har altid fanget de fisk jeg + familie kunne bruge på almindeligt krogede agn.

Skal ud igen i morgen så må vi se hvad de tråde kan levere :-)

MartinN 05-05-2011 17:27

Uha jeg ville ærge mig hvis der var en stor havbamse der huggede hvis jeg fiskede med silkekrog :eek:

Derfor bruger jeg det ALDRIG !!!

jensjakob 06-05-2011 07:44

Det lyder rigtig godt - jeg må se at få båden lokket over til Eskilsø en tur og fange noget blankt og smukt.

Ulman 06-05-2011 09:20

Damn - jeg er misundelig på Jer. Jeg sejler selv i Roskilde Fjord, og kunne virkelig godt tænke mig at komme i gang med noget fiskeri. Har bare ikke forstand på det. Nå, det kommer vel når man er kommet i gang og ikke fanger noget :-)

Frisk røget ørred i Weber'en hen over sommeren kunne jeg godt forfalde til.

Søren S 06-05-2011 12:32

Hej.

Hvis man nu ikke er så skide vilde med Hornfisk. Men gerne vil fiske efter Ørrede. Hvad skal man så ha på af krog for at holde Horn fiskene væk???
Eller skal man bare vente til Hornfisken er drevet ud af fjorden igen?

God dag og weekend
Søren S

tica 06-05-2011 19:18

Var på Roskilde fjord i formiddags, næsten havblik og massere af sol :-)

Vi fik 6 næb alle fanget på den go gamle jensen tobis 16g i sølv / bronze med rød silkesnor, vi havde mange hug som ikke hang ved silketråden ??

De blev alle fanget over 2-4 m vand.

Nu sider jeg her med et glas svalt hvidvin og slår mave efter en gang ovnbagt lange på porrebund og nye kartofler og ser frem til de næste dag på vandet :-)

God weekend :-)

kkp 07-05-2011 16:25

Var osse lige en tur afsted efter hornfisk, 24 stk alle fanget på ca 2 meter vand i kabelrenden ud for jyllinge nordhavn

jensjakob 08-05-2011 16:51

Noget helt tredje - virker en fishfinder i Roskilde Fjord - når der de fleste steder er under 4 meter dybt?

Jeg mener - på 4 meter - der dækker fishfinder ikke særligt stort areal under båden?

kkp 08-05-2011 18:24

Citér:

Originally Posted by jensjakob (Indlæg 32502)
Noget helt tredje - virker en fishfinder i Roskilde Fjord - når der de fleste steder er under 4 meter dybt?

Jeg mener - på 4 meter - der dækker fishfinder ikke særligt stort areal under båden?

Bruger ikke fishfinder til at se efter fisk i fjorden, som du selv siger er der så lavt at du ikke rigtigt kan bruge den til noget, men du kan bruge den til fiske på skrænterene på bunden tit stå fiskene der

jensjakob 09-05-2011 21:53

3 fine hornfisk - som alle faldt af silkesnoren lige før de skulle løftes ind i båden :-(

Mental note - køb et fangsnet.

Og et dybt hug ude i sejlrenden ved revet som kunne være en HØ - men der var silkekrog så den blev ikke siddende - men adrenalinen var oppe og ringe et splitsekund


Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 23:26.

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

» Statistikker
Medlemmer: 115,100
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Jeffreyreave
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 23:26.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden