Fenderen.dk
 

www.propshop.dk

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 333
6 medlemmer og 327 gæster
GamalQuees, Gioressluse, Karmoktib, Oelkpleseevax, StevenNic, Thomasmum
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 08:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Fenderen.dk

Fenderen.dk (http://www.fenderen.dk/forum/index.php)
-   Billeder fra træf/ture på vandet (http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=67)
-   -   Sommerferien 2015 (http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=5129)

goffy 31-05-2015 20:09

Sommerferien 2015
 
Ferien nærmer sig, det har vejrguderne bare ikke opdaget.
Vi har planlagt at besøge Isefjorden og Roskilde fjord igen. Vi har også lidt familie i Holbæk der skal besøges nu vi er på de kanter :D
ferien bliver tidlig i år uge 27 - 28 - 29 og det har jeg sgu vist aldrig prøvet før.
Hvad med jer andre, har i lagt planer ?

Softice 31-05-2015 21:40

Det skulle gerne blive det syd fynske i år i 28-29-30. Første gang på østkysten for os.

Linda 01-06-2015 13:27

Vi skal også sejle i år, men det bliver nok fra Rødvig og sydover. Vi har bla. kigget på at tage turen gennem Guldborgsund. Så vejret må godt komme i gang med at arte sig. Gerne snart, for om 1 måned er der Hundested Havnefest og så har vi lavet en tradition med at sejle gennem Roskilde Fjord derop, så vi får en weekend-tur ud af det.

goffy 15-06-2015 20:56

Citér:

Originally Posted by Softice (Indlæg 47393)
Det skulle gerne blive det syd fynske i år i 28-29-30. Første gang på østkysten for os.

Det er en af de dejligste områder at sejle i , men der kan godt være lidt over fyldt med sejlere :D du skal sejle om formiddagen og være i havn senest midt på eftermiddagen, ellers kan det knibe med at få plads :D

goffy 15-06-2015 20:58

1 Vedhæftelse(r)
her er ruten vi regner med at tilbage lægge :D det er et langt træk og vi skal jo også hjem igen :D:D

Softice 15-06-2015 21:26

Citér:

Originally Posted by goffy (Indlæg 47454)
Det er en af de dejligste områder at sejle i , men der kan godt være lidt over fyldt med sejlere :D du skal sejle om formiddagen og være i havn senest midt på eftermiddagen, ellers kan det knibe med at få plads :D

Ja det har jeg ladet mig fortælle, men så må vi tage det med også. Vi glæder os i hvert fald.
Det er nok blevet reduceret lidt. Vi er lige færdig ,med en ombygning af vores hus og jeg er pt ikke hjemme, så der skal nok arbejdes lidt først inden vi drager afsted.
Noget af en tur i har planlagt. Ser spændende ud.

goffy 15-06-2015 22:06

Citér:

Originally Posted by Softice (Indlæg 47459)
Ja det har jeg ladet mig fortælle, men så må vi tage det med også. Vi glæder os i hvert fald.
Det er nok blevet reduceret lidt. Vi er lige færdig ,med en ombygning af vores hus og jeg er pt ikke hjemme, så der skal nok arbejdes lidt først inden vi drager afsted.
Noget af en tur i har planlagt. Ser spændende ud.

Har i mulighed for det så tag et par cykler med, så i også får set lidt mere end kun havnene :D

LarsH 15-06-2015 22:37

Citér:

Originally Posted by goffy (Indlæg 47455)
her er ruten vi regner med at tilbage lægge :D det er et langt træk og vi skal jo også hjem igen :D:D

Skriv her når i når Holbæk Fjord, så kommer jeg ud og hilser på :-)

Guldkorn 15-06-2015 22:52

Citér:

Originally Posted by goffy (Indlæg 47455)
her er ruten vi regner med at tilbage lægge :D det er et langt træk og vi skal jo også hjem igen :D:D

Tag og byt lynæs ud med rørvig og hundested.

Softice 15-06-2015 23:00

Citér:

Originally Posted by goffy (Indlæg 47460)
Har i mulighed for det så tag et par cykler med, så i også får set lidt mere end kun havnene :D

De ligger fast i båden.

goffy 15-06-2015 23:05

Citér:

Originally Posted by Guldkorn (Indlæg 47462)
Tag og byt lynæs ud med rørvig og hundested.

Lynæs er faktisk også mest for at kunne få hældt lidt brændstof ombord, vi har ikke så stor tank så der skal tankes flere gange på turen :(:eek: men kan se at Rørvig havn er udbygget noget siden sidst vi var der, så der kan måske tankes benzin der ?

Jyllinge 18-06-2015 22:25

Der er ikke bensin i selve havnen. Der skal man lidt op i byen.
Der er kun benzin i Jyllinge, Marbæk og Lynæs, hvis man snakker Roskilde Fjord.
Tank anlæggene i Jyllinge og Lynæs er selvbetjening og kan bruges hele døgnet.

goffy 18-06-2015 22:50

Citér:

Originally Posted by Jyllinge (Indlæg 47474)
Der er ikke bensin i selve havnen. Der skal man lidt op i byen.
Der er kun benzin i Jyllinge, Marbæk og Lynæs, hvis man snakker Roskilde Fjord.
Tank anlæggene i Jyllinge og Lynæs er selvbetjening og kan bruges hele døgnet.

Takker for info. Med en tank på knap 150 liter og alle de sømil får jeg brug for at tanke undervejs, de sidste par gange vi har været på de kanter har vi tanket i Lynæs og kan så lige strække det til vi når Jyllands østkyst :(

goffy 02-07-2015 17:04

Efter et par dage med rolig vejr nåede vi til Odden havn via Samsø igår,vandet var helt blankt :D. Turen idag videre til Lynæs var så lige det modsatte :( vinden friskede meeeget op og fra en dum retning. Mellem de hvide toppe blev der banket nogle ordentlige pæle ned sssurr og Goffy fik snuden under vand flere gange og propellen fik luft flere gange. Nu ligger vi i Lynæs og planen er at vi skal til Holbæk i morgen, men det bliver en lige så tosset tur hvis ikke vinden ligger sig eller drejer til et andet hjørne, som det er nu bliver det lige i snuden hele vejen :(

goffy 07-07-2015 12:51

Så er vi på vej ned i Roskilde fjord og næste stop bliver Jyllinge .
Dagen igår bød på ren afslapning i Nordhammer havn da det jo blæste en hel pelikan fjupeqopq

Jyllinge 07-07-2015 15:01

Velkommen til. Min båd ligger på bro 8. Så længe det varer. 😉👍

Jyllinge 09-07-2015 23:06

Så din båd idag. Ikke rart at være blæst inde i Jyllinge så længe. Det så ikke ud til i var i båden. Jeg hjalp til med at lægge stål båden i starten af broen.

goffy 09-07-2015 23:56

Vi så stålbåden blive søsat , der var jo ikke så meget udendørs aktivitet der kunne lokke os ud af båden, vi havde faktisk fyret tændt da de var lidt råkoldt.
Vi sejler til Lynæs fredag og ligger standby til det rolige vejr de lover lørdag, hvor vi så vil se om vi kan smutte over til jylland igen.
Jeg var ovre at kikke efter din båd, men syntes ikke jeg kunne se den.
Vi håbet at nå jylland lørdag og hvis lastbilen har tid kører vi hjem mandag eller tirsdag.
Der er desværre ikke udsigt til bedre vejr, så vi satser på at finde læ hjemme i haven :D:D

goffy 11-07-2015 18:59

Så nåede vi til hovedlandet . Snuppede lige et træk på 74 sømil fra Lynæs til Juelsminde. Havnen her er proppet, tror der er byfest eller lignende.

Daffy 12-07-2015 09:57

Citér:

Originally Posted by goffy (Indlæg 47606)
Så nåede vi til hovedlandet . Snuppede lige et træk på 74 sømil fra Lynæs til Juelsminde. Havnen her er proppet, tror der er byfest eller lignende.

Jeg tror du har ret ;-) Vi sejlede fra Juelsminde ved 5 tiden Lørdag morgen.
I øvrigt underligt at andre sejlere ikke kan læse et M E G E T stort skilt, der var sat på siden af båden, med at vi ville sejle tidligt, så de der absolut skulle ligge på siden af os måtte forvente at blive vækket.


Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 17:25.

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

» Statistikker
Medlemmer: 111,341
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Gioressluse
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 17:25.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden