Fenderen.dk
 
GPS Tracker til Bil, Båd, MC

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 479
3 medlemmer og 476 gæster
Crondendadems, DarrylHix, kimizeseE
Fleste brugere online var 755, I dag at 02:13.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Fenderen.dk

Fenderen.dk (http://www.fenderen.dk/forum/index.php)
-   Videoklip (http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=95)
-   -   Husk vest og dødmandssnoren.! (http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=1744)

Lars T 10-09-2009 18:47

Husk vest og dødmandssnoren.!
 

OUCH..!!
AV..

Strøyer 10-09-2009 19:28

AV...
Men han havde dødmandssnoren på, det har ham her ikke haft...

Stakkels maskine.....



Lars T 10-09-2009 19:39

Tyvstjålet fra en anden tråd ;)

Citér:

Originally Posted by ENN (Indlæg 6398)
Man skriver:


[ youtube ] 4SXXCQhb_kQ [ /youtube ]



Bemærk at jeg måtte lave nogle mellemrum i ovenstående - ellers får jeg bare en film ind og i kunne ikke se tegnene - så det skal skrives uden mellemrum


Lars T 10-09-2009 19:40

Citér:

Originally Posted by Strøyer (Indlæg 17224)
AV...
Men han havde dødmandssnoren på, det har ham her ikke haft...

Stakkels maskine.....




Hvordan sætter man det direkte ind ?

Vildt optagelse :)

Tjek også denne

Norvik20" 10-09-2009 22:32

Man skal sgu have respekt for vandet, meget kan gå galt.
Men bortset fra det....
Fed lyd den russiske båd havde. fjupeqopq

På min forrige sejltur i fjorden, mødte jeg en tom kajak. En fiskerbåd jeg var ved at passere, var nærmest og han sejlede derover og tog den på slæb, og sejlede så ellers videre. Jeg tjekkede vandet grundigt med min kikkert, men så ikke nogen.
Men burde man egentlig ikke ringe 114 og slå alarm i den situation?
Ikke mindst hvis det nu var senere på sæsonen og vandet koldt? Så ville den redningsvest man må formode en kajakroer har på, jo ikke være til megen hjælp hvis ikke han hurtigt kom op i kajakken igen?

ChristianX 11-09-2009 06:03

Jeg sejler atid, og jeg mener Altid med Dødemanssknap, og redningsvest, uanset om vandet er spejlblankt, eller der er bølger

Albjerg 11-09-2009 08:14

Citér:

Originally Posted by Lars T (Indlæg 17223)

OUCH..!!
AV..

Lidt noget pis... "Han lå bevidstløs i vandet i 10 minutter".... Hvad lavede dem i følgebåden så???

Men by-the-way.... Jeg har ikke dødmands-snor i min. Kan det eftermonteres?

Lasse D 11-09-2009 10:36

Ja det er ret nemt at eftermontere, og det koster ikke ret meget.
www.Palby.dk
Side 465 varenr. 27.0211

Man kan også få det trådløst, så motoren slukker hvis du falder over bord og kommer X antal meter væk (det er self vandtæt), men koster noget mere.

Horizonblue 11-09-2009 11:10

Bass boat
 
Ser den der Bass Boat ikke noget ustabil ud ved høj fart?

Lars T 12-09-2009 08:13

Citér:

Originally Posted by Albjerg (Indlæg 17240)
Lidt noget pis... "Han lå bevidstløs i vandet i 10 minutter".... Hvad lavede dem i følgebåden så???

Jeg tror ikke de har turde at hive ham op, hvis nu man gjorde mere skade. Hvis de var sikre på at han trak vejret men "blot" var bevidstløs så er der vel intet i vejen med at lade ham ligge i vandet indtil redderne kommer eller hvad.?


Citér:

Originally Posted by Horizonblue (Indlæg 17245)
Ser den der Bass Boat ikke noget ustabil ud ved høj fart?

Sådan sejler langt de fleste v-skrogsbåde ved høj fart. Den chinewalker da lidt men ikke ret meget i forhold til andre, syntes jeg. Men det ser ikke ud til at fører korrigere kontra med styringen. :oops

Anders kr 12-09-2009 16:58

DEr er heller ikke nød stop i min nye, det kunne da godt være man skulle gøre noget der?DDriver

Horizonblue 12-09-2009 20:19

Citér:

Originally Posted by Lars T (Indlæg 17255)
Sådan sejler langt de fleste v-skrogsbåde ved høj fart. Den chinewalker da lidt men ikke ret meget i forhold til andre, syntes jeg. Men det ser ikke ud til at fører korrigere kontra med styringen. :oops

Hmm, tjaeh, jeg synes bare at den ligner en paptallerken der kan flyve ad hekkenfeldt når somhelst. (hvilket den så også gør.......)

Det er måske en lidt unfair sammenligning, men denne gamle Scarab går rigtig godt, synes jeg, ikke noget slinger i valsen. Der er selvfølgelig noget mere tyngde og længde i den og det er også afhængig af hvordan man trimmer.


Lars T 12-09-2009 21:08

1 Vedhæftelse(r)
Jo den Scarab går rigtig godt men er ikke rigtig ud af vandet. OG der er da også mere tyngde men de store båden kan bestemt også chinewalk, det er ikke kun papskuderne :) Men de store båd sejles oftest i vand med nogle flere og større bølger, som hele tiden på virker skroget.

Når min Phantom gik rigtig godt så var det vel kun det alle nederste af skroget ca. 10-15cm og propellen som rørte vandet.. Og hvis der bare er det mindst slør i styring så tilter/rulle båden fra den ene siden til den anden, Det kan selvfølgelig også være en del andre faktorer som bidrager til chinewalk :)

Albjerg 14-09-2009 07:24

Jeg synes at opleve at min er nem at "skubbe ud af kurs" hvis bølgerne er agten-for-tværs. Så skal der hele tiden korrigeres på retningen og det er forholdsvis store udsving der sker ??

goffy 14-09-2009 07:45

Citér:

Originally Posted by Albjerg (Indlæg 17305)
Jeg synes at opleve at min er nem at "skubbe ud af kurs" hvis bølgerne er agten-for-tværs. Så skal der hele tiden korrigeres på retningen og det er forholdsvis store udsving der sker ??

agten for tværs så bliver båden skubbet ud af kurs. det tror jeg gælder alle både. Jeg skal styre hele tiden hvis bølgerne er store og fra den retning men ved moderat bølger så finder båden selv tilbage på kursen igen.

ENN 14-09-2009 08:20

En dødemandsknap kan sagtens eftermonteres løs evt denne tråd

http://fenderen.dk/forum/showthread....ight=mand+bord

Selv sejler keg altid men en dødemandsknap/line og redningsvest da jeg selv har oplevet en sådan situation (som tilskuer) grimt var det at se på

Jeg har selv valdt den radiostyrede version

Norvik20" 14-09-2009 11:01

Citér:

agten for tværs så bliver båden skubbet ud af kurs. det tror jeg gælder alle både. Jeg skal styre hele tiden hvis bølgerne er store og fra den retning men ved moderat bølger så finder båden selv tilbage på kursen igen.
Det gælder ihvertfald også for min. Nøjagtigt som Goffy skriver. -.rr.-

Mvh


Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 12:49.

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

» Statistikker
Medlemmer: 115,026
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Justinlofug
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 12:49.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden