Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 643
2 medlemmer og 641 gæster
Manuelelerb, NecelvMr
Fleste brugere online var 945, 25-05-2024 at 03:49.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Fenderen.dk

Fenderen.dk (http://www.fenderen.dk/forum/index.php)
-   Off topic (http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=60)
-   -   Drømmeland fra kontoret (http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=995)

Lars T 13-02-2009 09:16

Drømmeland fra kontoret
 
1 Vedhæftelse(r)
Sidder lige på kontoret og kommer til at logge på Roskildehavns hjemmeside - i arbejdsøjemed naturligvis;) - og så komme dette syn frem fra webcam'et..ØVØVØV
Jeg ved godt det ser koldt ud, men damn det er lækkert vand.!!

www.roskildehavn.dk

ChristianX 13-02-2009 10:52

Hold da k*ft :D det ser godt nok lækkert ud, endnu en grund til at jeg skal have fat i en trailer til båden!

-Det er da for lækkert det vand.... Du må ud og sejle Lars når du har fri :)

lille tut 13-02-2009 14:39

Det ser dælme godt ud, kan du ikke bare komme til at låne den ude ved nole hovedet der er sikkert varme på fjupeqopq

Jess 13-02-2009 14:42

Jeg vil ha sommerferie nu !!!

Anders kr 13-02-2009 15:34

Jess, har du været ude idag? det er jo møg koldt at holde sommer ferie i? eller skræmmer kulden ikke dig,
og husk nu riskogere ikke kan li koldt vejr -dlof--f

Casper T 13-02-2009 15:52

Den eneste årstid hvor vandet er genemsigtigt i den ende af fjorden,ellers ligner det puhaaa........fjupeqopq

Anders kr 13-02-2009 15:59

MEn det varmt der nede om sommeren :D

Jess 13-02-2009 16:27

Citér:

Originally Posted by Anders kr (Indlæg 8640)
Jess, har du været ude idag? det er jo møg koldt at holde sommer ferie i? eller skræmmer kulden ikke dig,
og husk nu riskogere ikke kan li koldt vejr -dlof--f

Tohatsuen startede første gang i minus 6 grader :D:D:D

Anders kr 13-02-2009 17:45

var det minus 6 uden for. da den stod i garage -dlof--f

glæder mig også til at se den i aktion til sommmer. da jeg selv syntes det er en kanon fin motor, og et godt system de har fundet med at sætte kompressor på en påhængsmotor, det er ihvert fald lige min ånd:rolleyes:

Jess 13-02-2009 18:10

Citér:

Originally Posted by Anders kr (Indlæg 8652)
var det minus 6 uden for. da den stod i garage -dlof--f

glæder mig også til at se den i aktion til sommmer. da jeg selv syntes det er en kanon fin motor, og et godt system de har fundet med at sætte kompressor på en påhængsmotor, det er ihvert fald lige min ånd:rolleyes:

Ingen garage desværre, men når den kan klare livet som M.O.B motor så klarer den nok også at stå ude -dlof--f

Anders kr 13-02-2009 18:16

Så bør du lige oversætte "M.O.B" til de Hundestedere der ikke ved hvad det er:rolleyes:

Lars T 13-02-2009 18:40

Citér:

Originally Posted by Casper T (Indlæg 8641)
Den eneste årstid hvor vandet er genemsigtigt i den ende af fjorden,ellers ligner det puhaaa........fjupeqopq

Ha ha :)
Du har virkelig noget med inderfjorden :):)
Der er super vand også dernede, problemet er bunden :)


MOB = man over board.. ;)

Anders kr 13-02-2009 19:54

Når ja oka, MOB, man over bord så skulle den vel også lige kunne klare issefjorden!

Men vandet nede hvor lars sejler er nu helt okay, syntes jeg bedst af alt er kattinge vig, der er vandet tit som var det strøjet, det bedste sted man kan wake i DK.!!!!!

ENN 13-02-2009 20:05

Citér:

Originally Posted by Lars T (Indlæg 8624)
Sidder lige på kontoret og kommer til at logge på Roskildehavns hjemmeside - i arbejdsøjemed naturligvis;) - og så komme dette syn frem fra webcam'et..ØVØVØV
Jeg ved godt det ser koldt ud, men damn det er lækkert vand.!!

www.roskildehavn.dk


Billedet er fedt nok - man skulle ikke tro det var taget i landet hvor Øllebrød, Sutsko og Søvndal er det højest opåelige:D

Jess 15-02-2009 08:29

Citér:

Originally Posted by Anders kr (Indlæg 8673)
Når ja oka, MOB, man over bord så skulle den vel også lige kunne klare issefjorden!

Men vandet nede hvor lars sejler er nu helt okay, syntes jeg bedst af alt er kattinge vig, der er vandet tit som var det strøjet, det bedste sted man kan wake i DK.!!!!!

Her er lidt om hvad man kræver af en M.O.B motor:





S.O.L.A.S. - SAFETY OF LIFE AT SEA (sikkerhed for menneskeliv på søen)

Tohatsu er den eneste påhængsmotor på det danske markede der har opnået SOLAS/IMO godkendelse, og er der for den eneste der må bruges til redningsbåde i henhold til SOLAS/IMO reglerne for redningsbåde og den internationale convention overenskomst for beskyttelse af menneskeliv til søs.





SOLAS-testen indebærer blandt andet:

Koldstart ned til -15 grader.

Efter mere end 12 timer i kuldekammeret skal motoren klare tre vellykkede opstarter i træk.

Efter hver start skal motoren opnå normalt driftsresultat uden problemer.

Gearskifte skal fungere i alle positioner uden problemer.

Testprogrammet strækker sig over mange timer. 10 minutter tomgang— stop— 2 timer på maksimal belastning — stop — nye 2 timer hvor motoren køres på maksimal belastning 10 minutter tomgang - stop - 2 timer på maksimal belastning - stop - Nye 2 timer der Motoren køres på maksimal belastning

Motoren køres uden motordæksel på maksimalt belastning samtidig med der sprøjtes koldt vand over motoren i mere en 5 minutter.

Motoren udsættes for en «frit fald» test: frit fald testen udøves fra en færge, eller et containerskib dette forgår ved at påhængsmotoren er monteret på en redningsbåd. Dette fald skal ikke påvirke motorens konstruktion eller funktionalitet, og motor skal kunne sætte i gang i det den rammer vandet.


Ikke en helt pæn måde at behandle en motor på :rolleyes:

ChristianX 15-02-2009 08:52

Nej, sådan bør almindelige personer nok ikke bahandle deres motore, men syntes da det er flot at Tohatsu har fået den "pris" det siger lidt om deres kvalitet

Casper T 15-02-2009 09:52

Citér:

Originally Posted by Lars T (Indlæg 8662)
Ha ha :)
Du har virkelig noget med inderfjorden :):)
Der er super vand også dernede, problemet er bunden :)


MOB = man over board.. ;)

passer bare på min båd,gider ikke den skifter farve fra hvid til gulfjupeqopq

Lars T 17-02-2009 08:47

Citér:

Originally Posted by Casper T (Indlæg 8772)
passer bare på min båd,gider ikke den skifter farve fra hvid til gulfjupeqopq

:D:Dlf-flg

Strøyer 17-02-2009 09:14

Citér:

Originally Posted by Jess (Indlæg 8755)
Her er lidt om hvad man kræver af en M.O.B motor:





S.O.L.A.S. - SAFETY OF LIFE AT SEA (sikkerhed for menneskeliv på søen)

Tohatsu er den eneste påhængsmotor på det danske markede der har opnået SOLAS/IMO godkendelse, og er der for den eneste der må bruges til redningsbåde i henhold til SOLAS/IMO reglerne for redningsbåde og den internationale convention overenskomst for beskyttelse af menneskeliv til søs.





SOLAS-testen indebærer blandt andet:

Koldstart ned til -15 grader.

Efter mere end 12 timer i kuldekammeret skal motoren klare tre vellykkede opstarter i træk.

Efter hver start skal motoren opnå normalt driftsresultat uden problemer.

Gearskifte skal fungere i alle positioner uden problemer.

Testprogrammet strækker sig over mange timer. 10 minutter tomgang— stop— 2 timer på maksimal belastning — stop — nye 2 timer hvor motoren køres på maksimal belastning 10 minutter tomgang - stop - 2 timer på maksimal belastning - stop - Nye 2 timer der Motoren køres på maksimal belastning

Motoren køres uden motordæksel på maksimalt belastning samtidig med der sprøjtes koldt vand over motoren i mere en 5 minutter.

Motoren udsættes for en «frit fald» test: frit fald testen udøves fra en færge, eller et containerskib dette forgår ved at påhængsmotoren er monteret på en redningsbåd. Dette fald skal ikke påvirke motorens konstruktion eller funktionalitet, og motor skal kunne sætte i gang i det den rammer vandet.


Ikke en helt pæn måde at behandle en motor på :rolleyes:



Den får sgu da nogle tæsk.
Der er jo heller ikke noget der hedder, vent til den er driftsvarm.

Jess 17-02-2009 22:10

Citér:

Originally Posted by Strøyer (Indlæg 8926)
Den får sgu da nogle tæsk.
Der er jo heller ikke noget der hedder, vent til den er driftsvarm.

nej det er ikke for børn og sarte sjæle


Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 08:28.

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

» Statistikker
Medlemmer: 115,532
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Manuelelerb
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 08:28.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden