Fenderen.dk
 



Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 498
2 medlemmer og 496 gæster
BlazeUid488lausy, IMMarcus
Fleste brugere online var 755, I dag at 02:13.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Fenderen.dk

Fenderen.dk (http://www.fenderen.dk/forum/index.php)
-   Vedligeholdelse/bundmaling/Reparation/Manualer (http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   350/5.7 Varmeveksler/ferskvandskøling (http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=1884)

Strøyer 11-11-2009 10:55

350/5.7 Varmeveksler/ferskvandskøling
 

Horizonblue 11-11-2009 10:56

Jeg har en varmeveksler fra en bigblock V8 til at ligge, som er lidt transportskadet; bulet, bøjede studser, den kan du få billigt.

Miss Mancini 11-11-2009 10:59

Citér:

Originally Posted by Horizonblue (Indlæg 18936)
Jeg har en varmeveksler fra en bigblock V8 til at ligge, som er lidt transportskadet; bulet, bøjede studser, den kan du få billigt.

En eller anden dag kunne jeg godt tænke mig at se den lade du har med reservedele til både....:):):):) Om det er et koblingshus til en V8´er, Volvo Penta DP drev, kardanled til en Golf, en varmeveksler til en BB V8´er, så har du altid et eller liggende som kan bruges...:):):):)

Albjerg 11-11-2009 12:10

Citér:

Originally Posted by Horizonblue (Indlæg 18936)
Jeg har en varmeveksler fra en bigblock V8 til at ligge, som er lidt transportskadet; bulet, bøjede studser, den kan du få billigt.

Lyder ok, men hvad er billigt? Send mig lige en PM med prisen....

Horizonblue 11-11-2009 20:41

Citér:

Originally Posted by nytdrev.dk (Indlæg 18938)
En eller anden dag kunne jeg godt tænke mig at se den lade du har med reservedele til både....:):):):) Om det er et koblingshus til en V8´er, Volvo Penta DP drev, kardanled til en Golf, en varmeveksler til en BB V8´er, så har du altid et eller liggende som kan bruges...:):):):)

Hehe, ja igennem tiden har jeg da fået samlet et godt lager. Mit største problem er at det ikke er samlet eet sted. Der ligger noget nede i hallen hvor jeg arbejder på projektet, noget i kælderen ved min lejlighed, lidt under sengen, i skabene, på reolerne og så er der til sidst fjernlageret oppe i nordjylland(fars hus), hvor der ligger 5 stk SX drev(2 er defekte), 3 stk SX transom'er 2 stk OMC Cobra transom'er, diverse skjolde, koblinger, slanger, pumper, udstødningshorn, og et par bil/båd motorer.

Inden for en overskuelig fremtid skal jeg have een hal, hvor jeg kan have hele skidtet i, så jeg kan få lidt mere overblik og arbejde mere effektivt.

Strøyer 12-11-2009 07:54

Citér:

Originally Posted by Horizonblue (Indlæg 18952)
Hehe, ja igennem tiden har jeg da fået samlet et godt lager. Mit største problem er at det ikke er samlet eet sted. Der ligger noget nede i hallen hvor jeg arbejder på projektet, noget i kælderen ved min lejlighed, lidt under sengen, i skabene, på reolerne og så er der til sidst fjernlageret oppe i nordjylland(fars hus), hvor der ligger 5 stk SX drev(2 er defekte), 3 stk SX transom'er 2 stk OMC Cobra transom'er, diverse skjolde, koblinger, slanger, pumper, udstødningshorn, og et par bil/båd motorer.

Inden for en overskuelig fremtid skal jeg have een hal, hvor jeg kan have hele skidtet i, så jeg kan få lidt mere overblik og arbejde mere effektivt.

Du skulle vel ikke have en hydraulikcylinde/aktuator til Volvo Dp290 styretøj ?

Miss Mancini 12-11-2009 08:00

Citér:

Originally Posted by Strøyer (Indlæg 18963)
Du skulle vel ikke have en hydraulikcylinde/aktuator til Volvo Dp290 styretøj ?

Det tror jeg bestemt Horizonblue har liggende...:):)

Horizonblue 12-11-2009 08:11

Citér:

Originally Posted by Strøyer (Indlæg 18963)
Du skulle vel ikke have en hydraulikcylinde/aktuator til Volvo Dp290 styretøj ?

Hvis det er til servostyring du tænker, så jo, men den er desværre solgt. Den skal på det V6/290 sæt jeg skal installere for en "kunde" her i vinter..........

Strøyer 12-11-2009 08:15

Citér:

Originally Posted by Horizonblue (Indlæg 18965)
Hvis det er til servostyring du tænker, så jo, men den er desværre solgt. Den skal på det V6/290 sæt jeg skal installere for en "kunde" her i vinter..........

Ok. Hvis nogen hører om en brugt der ligger så er jeg intereseret.

Strøyer 12-11-2009 14:04

Hvad er jeres erfaringer med at eftermontere ferskvandskøling med hensyn til det skidt og rust der allerede er i blokken ?
Hvordan renser man blokken bedst så alt det gamle skidt ikke stopper varmeveksleren ?
Er der nogen der kan identifisere denne varmeveksler, om den er til hel eller halv system og hvad den har siddet på oprindeligt ?

http://images.baadgalleri.dk/uploads...wm/20296_l.jpg

Ja undskyld omvejen, men jeg kan ikke uploade foto til fenderens galleri...:(

Horizonblue 12-11-2009 16:21

Citér:

Originally Posted by Strøyer (Indlæg 18991)
Hvad er jeres erfaringer med at eftermontere ferskvandskøling med hensyn til det skidt og rust der allerede er i blokken ?
Hvordan renser man blokken bedst så alt det gamle skidt ikke stopper varmeveksleren ?
Er der nogen der kan identifisere denne varmeveksler, om den er til hel eller halv system og hvad den har siddet på oprindeligt ?

http://images.baadgalleri.dk/uploads...wm/20296_l.jpg

Ja undskyld omvejen, men jeg kan ikke uploade foto til fenderens galleri...:(

Varmeveksleren der har siddet på en V8 small block (ligesom din)

http://www.marineparts.com/PARTSPAGE...s/HeatEx4a.htm

De to studser der sidder oven på den, kommer fra hver manifold, den er altså til fuld system.

Da jeg rensede min motor, fik jeg fat i noget syre, som skulle køres igennem motoren, varm. Det var dog begrænset hvor meget skidt der kom ud, jeg tror ikke at der har været alverden af skidt i motoren, for syren virkede fint, hvis man hældte det ud på noget rustent jern.

Dette firma leverer diverse syrer http://www.aquatex.dk/da/

Hvis du ikke er glad for syre, kan du banke frostpropperne(som ikke beskytter en skid imod frost) ud og spule, suge, kradse m.m.

De gange jeg har haft topperne af en motor, er det selvfølgelig oplagt at bruge en gammel støvsuger og et rør, der han gå ned igennem kølehullerne. Så kan man snuse skidtet op.

Strøyer 12-11-2009 16:29

Tak for det.
herligt at den er til et fuldsystem.

lynæs 16-11-2009 13:57

1 Vedhæftelse(r)
Ja undskyld mig, men den lille øverste tank må da være en ekspansionstank. Der sad 2 af denne slags på den 60 hk diesel jeg har kasseret.

Horizonblue 16-11-2009 15:43

Citér:

Originally Posted by lynæs (Indlæg 19102)
Ja undskyld mig, men den lille øverste tank må da være en ekspansionstank. Der sad 2 af denne slags på den 60 hk diesel jeg har kasseret.

Jo, det er ekspansionsbeholderen, den er en integreret del af selve veksleren.


Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 13:16.

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

» Statistikker
Medlemmer: 115,028
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, BlazeUid488lausy
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 13:16.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden