Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 550
2 medlemmer og 548 gæster
Donaldinsuh, TigerKsdfew591lerma
Fleste brugere online var 793, 17-05-2024 at 20:06.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Fenderen.dk

Fenderen.dk (http://www.fenderen.dk/forum/index.php)
-   Generelle spørgsmål (http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=57)
-   -   Er der nogen der har fået båden i vandet endnu? (http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=1155)

ENN 29-03-2009 18:25

Er der nogen der har fået båden i vandet endnu?
 
Er der nogen der har fået søsat båden endnu?

Læg gerne billeder ind og skriv lidt om årets første tur klargøringen etc

_/lighthouse)_

Miss Mancini 29-03-2009 19:46

Nej, ikke endnu.

Vejret ser jo glimrende og de næste dages prognoser viser, at foråret er på vej - næste uge er der lovet 12-15 grader i dagtimerne....

Dollarprinsessen vil gerne ud i bølgen blå - gad vide om jeg får søsat hende tidligere end normalt. Det plejer at være i midten af maj....

goffy 29-03-2009 19:57

jeg har snyd lidt for båden har været i vandet hele vinteren :D
jeg er færdig med elarbejdet og der er blevet skiftet olie/filter og tændrør så nu står den på alm forårs afvaskning indvendig.
venter kun på at påsken skal indfinde sig for jeg har fri 4 dage efter så med påsken giver det 11 dage fjupeqopq og der skal dælme sejles

(70dgf=8

Jess 29-03-2009 20:15

Nej og det bliver nok ikke lige de første par dage, jeg er ved at skille shetlanden i atomer og male den poppe

Miss Mancini 29-03-2009 20:24

Citér:

Originally Posted by Jess (Indlæg 10775)
Nej og det bliver nok ikke lige de første par dage, jeg er ved at skille shetlanden i atomer og male den poppe

Du har snart mange titler, hr. Lund:

Cand.Mal

Cand.Marineparts

Cand.Mad

Hvad bliver det næste:

Cand.Give en omgang til flokken..:) ?

saxius 29-03-2009 20:47

Båden i vandet
 
Vi sætter vores i vandet hver weekdend hvis vinden ikke er for høj.
Sidste weekend kom vi da ud fredag Lørdag og søndag.
Denne weekend blev det kun lørdag og søndag, men i dag var det flot vand, næsten havblik.
Så en hurtig tur fra Rønnerhavnen og til Sæby og tilbage igen via Strandby.
Gas hådtaget i bund, så det var en ikke gratis tur, selv om vi kun har en 80 HK motor.


Citér:

Originally Posted by goffy (Indlæg 10772)
jeg har snyd lidt for båden har været i vandet hele vinteren :D
jeg er færdig med elarbejdet og der er blevet skiftet olie/filter og tændrør så nu står den på alm forårs afvaskning indvendig.
venter kun på at påsken skal indfinde sig for jeg har fri 4 dage efter så med påsken giver det 11 dage fjupeqopq og der skal dælme sejles

(70dgf=8


Jess 29-03-2009 21:05

Citér:

Originally Posted by nytdrev.dk (Indlæg 10777)
Du har snart mange titler, hr. Lund:

Cand.Mal

Cand.Marineparts

Cand.Mad

Hvad bliver det næste:

Cand.Give en omgang til flokken..:) ?

Der er altid en pils og et stykke sandpapir hvis du kommer forbi -dlof--f
Pt er det Cand. Påskeferie :eek::D:eek:

goffy 29-03-2009 21:10

Citér:

Originally Posted by saxius (Indlæg 10780)
Vi sætter vores i vandet hver weekdend hvis vinden ikke er for høj.
Sidste weekend kom vi da ud fredag Lørdag og søndag.
Denne weekend blev det kun lørdag og søndag, men i dag var det flot vand, næsten havblik.
Så en hurtig tur fra Rønnerhavnen og til Sæby og tilbage igen via Strandby.
Gas hådtaget i bund, så det var en ikke gratis tur, selv om vi kun har en 80 HK motor.

jeg fik det hele afprøvet sidste weekend efter ca 1 times sejlads med 6 knob fik den håndtaget i bund og der blev den ca 15 min og ingen hylen fra div. alarmer så båden er kampklar :D

Jess 29-03-2009 21:14

I øvrigt er jeg igang med fletcheren samtidig, så har jeg noget at lave mens malingen tørrer :rolleyes:

Lars T 30-03-2009 08:47

Bliver ikke før efter påske..! nok nærmere udgangen af april :(

Albjerg 30-03-2009 08:51

Regner osse med sidste halvdel af april, senest starten af maj. Mangler da også stadig lidt småting inden den er helt klar....

Anders kr 30-03-2009 08:54

Jeg har været i med den lille,

Dog ser udsigterene sådan ud så at den storer ikke kommer i før slutningen af april, :(

Horizonblue 30-03-2009 10:56

Jeg sætter normalvis ikke båden i noget vand, der er så kold, at jeg ikke selv vil hoppe i det.................

Omkring slutningen af maj kommer den ud.

goffy 30-03-2009 11:37

Citér:

Originally Posted by Horizonblue (Indlæg 10814)
Jeg sætter normalvis ikke båden i noget vand, der er så kold, at jeg ikke selv vil hoppe i det.................

Omkring slutningen af maj kommer den ud.

Ha HA go tur jeg skal dælme ikke i vandet i slutningen af maj
vandet er jo under 5 cm kold :D

Anders kr 30-03-2009 11:44

Jeg skal i vandet i påsken, så skal jeg gi status, på hvor koldt, det er, da vi har tabt en lanterne, bag vores storer båd jeg lige skal ned og hente :rolleyes:

Horizonblue 30-03-2009 11:45

Citér:

Originally Posted by goffy (Indlæg 10815)
Ha HA go tur jeg skal dælme ikke i vandet i slutningen af maj
vandet er jo under 5 cm kold :D

Nej det er ikke just varmt i slutningen af maj, men jeg glemte at tilføje, at det er med våddragt. Dog er det stadig ikke specielt varmt, hehe

Jeg har været på vandski d 1 maj for nogle år siden, det var satme koldt. Og det var dybtvandsstart, jeg kan ikke starte fra en bro.

optimisten 30-03-2009 15:31

hjemsejlads
 
har købt mit nye skiw i vandet 23-12-08. i næstved der havde været en mindre brand i ledninger så har gået og gjort den sejlklar i de kolde måneder men nu er det tid at sejle den til skælskør på lørdag hurra hurra

nicolajjetrider 30-03-2009 16:54

Ikke endnu
 

Manorwar 30-03-2009 17:24

startskud igå
 
piraten har haft en tour på beltet igå med trollingbåden....helt alene .uden kvinder ,tel eller computer ..
lækkert vej ,desvære har jeg misted en fint fisk ..ørred.. ca 7 kg .han kikker på mig og viser mig fingern..GG*
og jeg kommer hjeme med 4 torsk ,12 sej og 2 sma ørreder .. 1kg stk.
defendern har haft sine rampeprøve igå kanon ,1 gear ,low,diff-lock .. og med 1100 omdreinger hurig-dlof--f op på den stejl rampe i frederica lystbådklub. .. ingen problem ..
so nemt kan der blive ..
savner lidt lugten fra kopplingen med den gammle freelander ..-dlof--f
piratens sejlplan .
criscraften skal hentes fra køge i påsken og gørs klart til brug som flyvende kontor ...
i påsken er der også tour med boeschen og svissen ....og hvis jeg har tiden tage vi like enb tour til BH trollingmasters og sparke røv..SMF*

Peter508 30-03-2009 18:58

På lørdag kl. 10.30 kommer vognmanden her, henter båden og sætter den i vandet...

Så om alt går vel, så er jeg på vej ud af kolding fjord senest ved middagstid på lørdag...(70dgf=8


Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 13:01.

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

» Statistikker
Medlemmer: 115,362
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, TigerKsdfew591lerma
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 13:01.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden