Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 747
0 medlemmer og 747 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 945, 25-05-2024 at 03:49.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Fenderen.dk

Fenderen.dk (http://www.fenderen.dk/forum/index.php)
-   Generelle spørgsmål (http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=57)
-   -   Leje af bådtrailer (http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=3858)

KS1 21-04-2012 07:18

Leje af bådtrailer
 
Ohøj :)

Er der ikke nogle der vil leje en ca. 1300 kg. Bådtrailer ud, i Roskilde området?
Jeg ville gerne smide min båd i vandet, i denne weekend nemlig

Ulman 21-04-2012 08:14

Det er planen at jeg skal have båden over på et stativ. Hvis det lykkes, er du velkommen til at låne min. Den er måske lidt stor, men det gør vel ikke noget.

Før båden står stabilt på stativet tør jeg dog ikke love dig noget.

KS1 21-04-2012 08:17

Hvilket statik har du?

Har selv bygget et for ca. 1000 kr. Som faktisk virker så godt så jeg har haft flyttet båden 50 meter, ud af en bygning på det?

Har godt set den anden tråd om stadig og skal nok sende billeder af mit stativ.. Dog skal man i biltema for at få delene til mit stativ

Ulman 21-04-2012 08:32

Jeg bygger et der er magen til Mortens.
Umiddelbart har jeg det problem at traileren går helt tilbage til agterspejlet og jeg kan ikke rykke båden på rullerne. Har prøvet. Det sidder fast. Det betyder at jeg ikke kan få stativstøtten ordentlig ind under båden. Så før jeg har løst det, kan jeg ikke begynde at fjerne traileren.

PS: Stativet koster ca. 400,- :D

KS1 21-04-2012 09:18

Det stativ jeg har, der står båden på ruller, så jeg har kunnet rulle båden lidt frem og tilbage!!

Da jeg skulle have båden af traileren aller første gang, lå båden også for langt fremme! Der bandt jeg båden fast om en lygtepæl, og træk den ca. 50 cm bagud, så var den lige til at løfte af! Også længe traileren sidder på bilen, falder båden ikke af traileren eller tipper!

molboen 21-04-2012 12:46

Citér:

Originally Posted by KS1 (Indlæg 38432)
Der bandt jeg båden fast om en lygtepæl, og træk den ca. 50 cm bagud, så var den lige til at løfte af! Også længe traileren sidder på bilen, falder båden ikke af traileren eller tipper!

Dette var fulstændig det samme jeg ville sige du skulle gøre, bare sørg for at snoren fra ophalerspillet er låst på den længte som du regner med at få flyttet båden bag ud, og kører du for hurtigt opdager du det når lygtepælen vælter

Ulman 21-04-2012 14:01

Det er prøvet. Båden er urokkelig. Bil og trailer stejler og koblingen lider, sveder og stinker. Båden skal ingen steder.

molboen 21-04-2012 14:19

Citér:

Originally Posted by Ulman (Indlæg 38443)
Det er prøvet. Båden er urokkelig. Bil og trailer stejler og koblingen lider, sveder og stinker. Båden skal ingen steder.

øhh. du har husket at slække spillet ikk.....

Jeg har været med til samme princip masser af gange hos en jeg kender og det virker hver gang.
Som jeg husker det så er din trailer da med ruller, og hvis de bare nogenlunde støtter SKAL den kunne rokkes

KS1 21-04-2012 16:46

Bor dy henne ulmann?? Evt. Kan jeg Cruise forbi og forklarer og demonstrer hvordan jeg har gjort det!!
Har dog den lille prinsesse på 3 år, med rundt imorgen, da fruen er ude!!

Ulman 21-04-2012 16:54

Citér:

Originally Posted by molboen (Indlæg 38444)
øhh. du har husket at slække spillet ikk.....

Jeg har været med til samme princip masser af gange hos en jeg kender og det virker hver gang.
Som jeg husker det så er din trailer da med ruller, og hvis de bare nogenlunde støtter SKAL den kunne rokkes

Ja, men det gør den bare ikke. De gange Søren hjalp med at sætte den i, måtte han lave hårde opbremsninger ned ad slæbestedet for at få båden til at rokke sig. Så ruller eller ej, det er bare for tungt.

Ulman 21-04-2012 16:55

Citér:

Originally Posted by KS1 (Indlæg 38449)
Bor dy henne ulmann?? Evt. Kan jeg Cruise forbi og forklarer og demonstrer hvordan jeg har gjort det!!
Har dog den lille prinsesse på 3 år, med rundt imorgen, da fruen er ude!!

I morgen er desværre ikke en option. Vi kan lige tales ved i løbet af ugen, hvis det ikke er lykkedes for mig.

MarineCare 11-10-2012 18:09

Bådtrailer udlejning
 
Jeg har, vistnok endda som den eneste på Sjælland, en 2 akslet bådtrailer til udlejning. Det er en Brenderup med en total lasteevne på 2850 kg. Se mere på www.marinecare.dk

Mvh. Morten


Citér:

Originally Posted by KS1 (Indlæg 38425)
Ohøj :)

Er der ikke nogle der vil leje en ca. 1300 kg. Bådtrailer ud, i Roskilde området?
Jeg ville gerne smide min båd i vandet, i denne weekend nemlig


Ulman 11-10-2012 18:24

Citér:

Originally Posted by MarineCare (Indlæg 40818)
Jeg har, vistnok endda som den eneste på Sjælland, en 2 akslet bådtrailer til udlejning. Det er en Brenderup med en total lasteevne på 2850 kg. Se mere på www.marinecare.dk

Mvh. Morten

Min har også 2 aksler og lejes ud og jeg bor på Sjælland.
Båden må max veje 2000 kg.
Prisen udregnes som (bådens vægt/bådens vægt)-1 kr. pr. døgn.
Vejer båden mindre end 1500 kg. bruges i stedet bådens længde. Dvs. (bådens længde/bådens længde)-1 kr. pr. døgn :rolleyes:

molboen 11-10-2012 20:15

Citér:

Originally Posted by Ulman (Indlæg 40820)
Min har også 2 aksler og lejes ud og jeg bor på Sjælland.
Båden må max veje 2000 kg.
Prisen udregnes som (bådens vægt/bådens vægt)-1 kr. pr. døgn.
Vejer båden mindre end 1500 kg. bruges i stedet bådens længde. Dvs. (bådens længde/bådens længde)-1 kr. pr. døgn :rolleyes:

Nu er min så lille at jeg kun behøver at bruge den ene aksel, og den vejer også under 1500kg, vil det i praxis så sige du kommer og kører en tur med min båd og jeg faktisk kan få penge for det :-)

Ulman 11-10-2012 20:30

Citér:

Originally Posted by molboen (Indlæg 40821)
Nu er min så lille at jeg kun behøver at bruge den ene aksel, og den vejer også under 1500kg, vil det i praxis så sige du kommer og kører en tur med min båd og jeg faktisk kan få penge for det :-)

Party0012

Albjerg 12-10-2012 07:51

Citér:

Originally Posted by Ulman (Indlæg 40820)
Min har også 2 aksler og lejes ud og jeg bor på Sjælland.
Båden må max veje 2000 kg.
Prisen udregnes som (bådens vægt/bådens vægt)-1 kr. pr. døgn.
Vejer båden mindre end 1500 kg. bruges i stedet bådens længde. Dvs. (bådens længde/bådens længde)-1 kr. pr. døgn :rolleyes:

Så er der da nogen som skal have deres båd stående på din trailer vinteren over;
1100/1100=1 -1 =0 =Gratis...... fjupeqopq, det giver desværre ikke penge tilbage som molboen hævder, men det er da billig opbevaring, hvis man ikke har en trailer i forvejen.

Ulman 12-10-2012 09:56

Citér:

Originally Posted by Albjerg (Indlæg 40824)
Så er der da nogen som skal have deres båd stående på din trailer vinteren over;
1100/1100=1 -1 =0 =Gratis...... fjupeqopq, det giver desværre ikke penge tilbage som molboen hævder, men det er da billig opbevaring, hvis man ikke har en trailer i forvejen.

Jeg sku en dårlig forretningsmand. Du har helt ret i at der er nogen der skal have båden stående på traileren hele vinteren :D

Spøj til siden. Hvis nogle har brug for at låne min trailer mens båden er i vandet, er I mere end velkomne. Jeg har igennem min tid som bådejer modtaget utrolig meget hjælp fra andre, og det er kun på sin plads at give tilbage der hvor det er muligt. KS1 som startede tråden bor ret tæt på mig og det var oplagt at tilbyde ham at låne traileren. Han hjælper også mig fra tid til anden.

Albjerg 12-10-2012 13:15

Ulman - det var heller ikke for at være efter dit forretningstalent :D
Du rammer nemlig plet med at vi må hjælpe hinanden der hvor vi kan.... Det burde faktisk være en selvfølge, men det er ikke alle som har den opfattelse (med mindre man er fenderen-medlem) :D:D

God weekend alle sammen Party0012

NarkoKrig 12-10-2012 13:15

Citér:

Originally Posted by Ulman (Indlæg 40825)
Jeg sku en dårlig forretningsmand. Du har helt ret i at der er nogen der skal have båden stående på traileren hele vinteren :D

Spøj til siden. Hvis nogle har brug for at låne min trailer mens båden er i vandet, er I mere end velkomne. Jeg har igennem min tid som bådejer modtaget utrolig meget hjælp fra andre, og det er kun på sin plads at give tilbage der hvor det er muligt. KS1 som startede tråden bor ret tæt på mig og det var oplagt at tilbyde ham at låne traileren. Han hjælper også mig fra tid til anden.

+10 Karma :happy0167:


Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 22:56.

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

» Statistikker
Medlemmer: 115,662
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, audrakh60
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 22:56.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden