Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 723
4 medlemmer og 719 gæster
BandaroHep, Hamlarrog, Karryptoinpug, KulakCaboumb
Fleste brugere online var 945, 25-05-2024 at 03:49.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Fenderen.dk

Fenderen.dk (http://www.fenderen.dk/forum/index.php)
-   Ældre både, vedligeholdelse og mekanik (http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=71)
-   -   dagens kup (http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=384)

eoc 28-09-2008 07:10

dagens kup
 
1 Vedhæftelse(r)
Jeg var lige på et lille marked, for at sælge nogle kinesersmykker, og så havde en anden stand en kompressionstester af typen med skriver, til salg, den er nu min, så mangler jeg bare noget at bruge den til. Men den er jo rar at ha'. ;) Låner den gerne ud, men hvordan sikre sig sig at, man får den tilbage ?

Miss Mancini 28-09-2008 09:24

Citér:

Originally Posted by eoc (Indlæg 1914)
Låner den gerne ud, men hvordan sikre sig sig at, man får den tilbage ?

En lille lap papir i pakken med teksten: "Venligst udlånt af Hells Angels Denmark".

Det får de fleste til at levere en vare tilbage hurtigst muligt, og nogen gange inden de er helt færdige med at bruge den....:)

ENN 28-09-2008 10:53

Det er netop dialemmaet når man har meget godt værktøj

Jeg ved ikke hvorfor en del mennesker ikke leverer det lånte tilbage - eller hvorfor de af og til ødelægger det de låner - det er mig en gåde

På trods af at min natur er at hjælpe venner og bekendte - også med lån af værktøj - så er jeg desværre de sidste år noget til følgende regelsæt:

-Jeg låner ikke mit præcisionsværktøj ud (måleværktøj etc) simpelthen fordi det ofte kommer tilbage i en tilstand hvor enhver præcision er gået fløjten - fint måleværktøj skal behandles som fint måleværktøj

-Jeg hjælper dem der hjælper mig - men tager selv med og guider i brugen af værktøjet

-jeg har 2 undtagelser for denne regel - begge maget gamle venner der altid passer 100% på alting - og selv meddeler hvis noget er gået i stykker når de låner det (og vedlægger penge til køb af nyt) - desværre er denne sidste kategori en sjældenhed.

Mine biler har de seneste år kun været lånt ud til disse sidste 2 da jeg ved at de bahandler alting godt - tidligere kunne man opleve at få sin bil igen tydeligt behandlet særdeles hårdt etc.

Ærgerligt at det er sådan - selv har jeg det sådan at når jeg låner noget så er det en "ære" at levere det tilbage i god stand - jeg ville være synderknust hvis jeg ødelagde noget jeg låner - og ville naturligvis sige det og betale for reparation af det.

eoc 01-10-2008 21:25

Ja så må jeg hellere få det langtidskonserveret.

Casper T 01-10-2008 21:29

Jeg har en rotations laser(proff) jeg gerne låner ud med trefod,og det hele,er også til salg hvis der er nogen der mangler sådan en :chainsawguy:

ENN 01-10-2008 21:35

Citér:

Originally Posted by eoc (Indlæg 1914)
Jeg var lige på et lille marked, for at sælge nogle kinesersmykker, og så havde en anden stand en kompressionstester af typen med skriver, til salg, den er nu min, så mangler jeg bare noget at bruge den til. Men den er jo rar at ha'. Låner den gerne ud, men hvordan sikre sig sig at, man får den tilbage ?

Det er et fint motometer instrument du har fundet der - jeg har et magen til og et til diesel motorer - det er super kvalitet:D

Men - hvad laver det amperemeter i kassen??pchackkk

ENN 01-10-2008 21:38

Citér:

Originally Posted by Casper T (Indlæg 2149)
Jeg har en rotations laser(proff) jeg gerne låner ud med trefod,og det hele,er også til salg hvis der er nogen der mangler sådan en :chainsawguy:

Hvad skal den koste - måtte nemlig leje en da vi støbte nyt gulv i badeværelset

eoc 01-10-2008 21:38

Der skulle være en udlåningsbørs, så vi ikke alle skulle købe det samme, ENN som ikke rigtigt har noget at lave, kunne så bestyre det.

eoc 01-10-2008 21:40

Det lille amperemeter ligger der fordi jeg også købte det, og så var der plads i kassen. Det er lige til at clipse på +

Miss Mancini 02-10-2008 06:57

God ide med at lave en "Lånebørs" herinde.

Jeg har følgende udstyr som jeg gerne vil låne ud:

1) Trykprøver til drev.
2) Dorn til oplining af motoren.
3) Aftrækker til gimblelejet.
4) Monteringsdorn til gimblelejet.
5) Monteringsdorn til pakdåsen bag gimblelejet ( Mercruiser og OMC ).
6) Top til af- og genmontering af tændrør.

Jeg er i færd med at udbygge mit sortiment af specialværktøj.

Forsendelsesomkostninger af specialværktøj tilfalder brugeren. Alt specialværktøj skal returneres i rengjort og funktionsdygtig stand.

ENN 02-10-2008 14:04

en lånebørs ville faktisk være en brand god ide - men hvordan skulle den administreres? gode forslag modtages:eye:

eoc 02-10-2008 14:28

Der skulle oprettes et register på hvad man vil låne ud, og hvad depositum skal være.
Så meddeler man ENN eller anden, hvad man vil låne og medsender dep. Der går så bud til ejeren om at sende tingen. Ejeren meddeler tilbage når tingen er hjemme igen og låneren får sit dep. tilbage Låneren betaler for fragt. Der skal være en indsigelsesfrist, hvis det udlånte er defekt enten ved låner eller ejer, og en låne tid (aftale)
Det kunne jo også være f.eks. instruktionsbøger, manualer, lærebøger mm.


Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 19:34.

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

» Statistikker
Medlemmer: 115,614
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, KulakCaboumb
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 19:34.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden