Fenderen.dk
 

www.propshop.dk

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 544
0 medlemmer og 544 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Fenderen.dk

Fenderen.dk (http://www.fenderen.dk/forum/index.php)
-   Bådrelaterede links (http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=50)
-   -   Nu er det forbudt at skfå skroget af sin båd til at slippe vandet? (http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=1450)

Anders kr 15-06-2009 16:31

Nu er det forbudt at skfå skroget af sin båd til at slippe vandet?
 
http://nyhederne.tv2.dk/krimi/articl...-23039384.html

Hva gør folk så med deres både? evt en hel plane båd slipper jo vandet med en god del af skroget!!

Og altså det vil sige der hvor der ingen fart begrænsning er, kan man få en bøde for dette?

http://gemdet.nu/image-77D4_4A36694E.jpg

nicolajjetrider 15-06-2009 16:46

X

Anders kr 15-06-2009 16:56

Jamen, jeg tænker bare, om det gælder de steder hvor der ingen begrænsninger er? men det er også dårligt formuleret hvem og hvor disse sære regler gælder!sssurr

Mark B 15-06-2009 17:28

Ej nej nej..! Man mister virkelig al respekt for politiet nu! :( Stakkels politi, har jeg næsten lyst til at sige.. For hvem gider have et job, der ikke respekteres! :-/

Strøyer 15-06-2009 17:54

Nej jeg tror ikke det skal forståes sådan.
Men det er bare deres definition på hvor en båd planer, og bøder vil blive udstedt hvor det er forbudt at plane, så der er egentligt ikke noget nyt under solen.
så man får en bøde hvis man overtræder et forbud ligesom med veste og lignende.
Jeg blev selv stoppet i lørdags inde i skudehavnen i Aalborg, for at tjække om jeg havde vest med, det havde jeg for mine unger får heller ikke lov til at sejle uden.
Herligt at jeg kunne starte samtalen med at sige til dem at de 3 knob i havnen også gælder for demfjupeqopq

MartinN 15-06-2009 18:21

Citér:

Originally Posted by Anders kr (Indlæg 14022)

Det giver helt sikkert en bøde :-)

I øvrigt et meget godt billede !

Anders kr 15-06-2009 18:56

Citér:

Originally Posted by MartinN (Indlæg 14033)
Det giver helt sikkert en bøde :-)

I øvrigt et meget godt billede !

Det er det jeg mener altså hurtig gående både sejler jo med meget af skroget ud af vandet, det vil de så udstede bøder for nu? sssurrsssurr

Strøyer 15-06-2009 19:09

Citér:

Originally Posted by Anders kr (Indlæg 14034)
Det er det jeg mener altså hurtig gående både sejler jo med meget af skroget ud af vandet, det vil de så udstede bøder for nu? sssurrsssurr


Ja hvis man ikke må plane på stedet..

Du må jo stadig plane de fleste steder hvis man overholder afstanden til kysten.

Lars T 15-06-2009 19:53

Rolig nu alle sammen :)
Spørgsmål handlede om hvorvidt politiet havde hjemmel til at lave dansk lovgivning i international farvand - og det tolkede Højsteret altså som om at dansk politi havde/har. Mon ikke den her går til EU-domstolen..

Der er ingen ændringer andre steder i lige i international farvand Øresund, Storebælt, (Lillebælt??), østersøen og så lige Svendborg Sund ;)

Anders - du må plane alle steder der hvor du sejler, så bare hold på.. :)

Anders kr 15-06-2009 20:13

Super,

Tolkede det bare som om de kunne stoppe mig midt i fjorede hvis skroget løftet sig over vandet!

Puha, så får den bare maks gasDDriver

ChristianX 15-06-2009 20:17

Citér:

Originally Posted by Anders kr (Indlæg 14034)
Det er det jeg mener altså hurtig gående både sejler jo med meget af skroget ud af vandet, det vil de så udstede bøder for nu? sssurrsssurr

Nu skal de jo først lige fange dig ;)

Det bliver nok lidt svært DDriver

Anders kr 15-06-2009 20:19

Citér:

Originally Posted by ChristianX (Indlæg 14043)
Nu skal de jo først lige fange dig ;)

Det bliver nok lidt svært DDriver

Ja du har helt ret, jeg blev stoppet 2 gange sidste år, og de viser sig tit her oppe, derfor har jeg lavet det indlæg for at få afklaret hvordan det skulle tolkes, men jo jeg trykker bare hanen i bund -dlof--f

nicolajjetrider 15-06-2009 20:22

x

Lars T 15-06-2009 20:28

Hmmm, jeg er blevet "jagtet" at en Sikorsky, mener det var en S-61 SeaKing, og den kunne vi ikke slippe fra selv om den fløj sidelæns ;) Den så os ude i inderbredingen på vej fra Roskilde mod Frederikssund men godt fart på, og så fulgte den os op til Jylllinge, MEGET TÆT på. Nøj den var stor..! Da vi holdte op med at plane lidt efter Jyllinge Nord havn, jeg turde ikke at sejle hurtigt da de havde fulgte os i ca. 4-5 min, fik vi to "nik" fra piloten/erne, op og ned med snuden, og så fløj de ind over os og videre :) Cool :)

nicolajjetrider 15-06-2009 20:32

x

Lars T 15-06-2009 20:39

Citér:

Originally Posted by nicolajjetrider (Indlæg 14049)
det os Mili lars:) Mili laver nogle super cool opgaver, policen er noget helt andet...

Lige din historie der er REN RESPEKT!DDriver

Det var nu en ret vild og surrealistisk oplevelse - for vi vidst jo ikke helt hvad de ville, og jeg vidst jo godt at man ikke måtte gå et godt stykke over de maks 7 knob i Phantomen ;) Man kunne nok godt ha sat et 0 efter 7-tallet, plus det løse.. Den var pænt kæmpe den skude de fløj rundt i.

Citér:

Originally Posted by nicolajjetrider (Indlæg 14047)
Nå men min kammerat jonas er lige blevet ringet op af policen... og snakket med hans far om det også. Politiet har nu ret til at fratage vores kørekort for at sejle sprit osv. DE ER SYGE I DERES SMÅ HOVEDER!

Det kan de nu også hvis du kører fuld på cykel..

moseboen 15-06-2009 20:45

og så lige når jeg snart skal ud og sejle :P

den bliver svær at holde i vandet:D

Peter508 15-06-2009 21:09

Nu er jeg sikkert en kæmpe lyseslukker...Men folk der sejler påvirket af alkohol, burde dælme øjeblikkeligt få frataget alle deres kørekort....

Lad vær med at sejle når man er småstiv....

Og jeg beklager endnu 1 gang....men hvis det nu ikke havde været for de fladpander, som knap nok kan vente til de er ude af havnen, inden gas håndtaget ryger i bund, og de mener sig berettiget til at plane indenfor svømme afstand af strandene.....ja så var reglerne nok aldrig blevet lavet...

Personligt føler jeg mig en lille smule mere sikker på vandet, nu når politiet ren faktisk begynder at prioritere sikkerheden og overholdelse af lovene...

Strøyer 15-06-2009 21:16

Citér:

Originally Posted by Peter508 (Indlæg 14054)
Nu er jeg sikkert en kæmpe lyseslukker...Men folk der sejler påvirket af alkohol, burde dælme øjeblikkeligt få frataget alle deres kørekort....

Lad vær med at sejle når man er småstiv....

Og jeg beklager endnu 1 gang....men hvis det nu ikke havde været for de fladpander, som knap nok kan vente til de er ude af havnen, inden gas håndtaget ryger i bund, og de mener sig berettiget til at plane indenfor svømme afstand af strandene.....ja så var reglerne nok aldrig blevet lavet...

Personligt føler jeg mig en lille smule mere sikker på vandet, nu når politiet ren faktisk begynder at prioritere sikkerheden og overholdelse af lovene...

Den behøver du ikke stå alene med,
jeg er helt enig

Clasg 15-06-2009 21:27

Citér:

Originally Posted by Peter508 (Indlæg 14054)
Nu er jeg sikkert en kæmpe lyseslukker...Men folk der sejler påvirket af alkohol, burde dælme øjeblikkeligt få frataget alle deres kørekort....

Lad vær med at sejle når man er småstiv....

Og jeg beklager endnu 1 gang....men hvis det nu ikke havde været for de fladpander, som knap nok kan vente til de er ude af havnen, inden gas håndtaget ryger i bund, og de mener sig berettiget til at plane indenfor svømme afstand af strandene.....ja så var reglerne nok aldrig blevet lavet...

Personligt føler jeg mig en lille smule mere sikker på vandet, nu når politiet ren faktisk begynder at prioritere sikkerheden og overholdelse af lovene...


Helt enig..:rolleyes:

Det kan ikke nytte at brokke sig over politiet.
Det er jo ikke een enhed, men består af ca. 10.000 individualister, og nu er det jo sådan at politimesteren i Svendborg har været loge-broder med dem, der ejer villaer ned til sundet. Det rygtekender alle i Svendborg. Men derfra og så til at lægge det samlede danske politikorps for had... det er for langt ude.
Og at glorificere de idoter (HA m.fl.) som render og skyder uskyldige mennesker ned på Nørrebro.....jeg er målløs.....!
Nico..bliv voksen og kom videre med dit liv....:rolleyes:


Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 14:16.

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

» Statistikker
Medlemmer: 114,568
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, zestoretic price
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 14:16.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden