Fenderen.dk
 
GPS Tracker til Bil, Båd, MC

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 380
0 medlemmer og 380 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 973, 07-06-2024 at 01:28.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Fenderen.dk

Fenderen.dk (http://www.fenderen.dk/forum/index.php)
-   Off topic (http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=60)
-   -   Annoncering på dba.dk (http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=3435)

Miss Mancini 12-08-2011 06:52

Annoncering på dba.dk
 
Jeg har brug for jeres assistance.

Jeg har topbanner annoncer på dba.dk under kategorierne "Indenbordsmotorer og gearkasser" og "Reservedele til bådmotorer". Desværre er dba.dk efterhånden ved at være en slagmark af alle mulige annoncer, som ikke nødvendigvis har relation til de kategorier, hvor de placeres.

Jeg har igennem den seneste uges tid undret mig over, hvorfor mine topbannere kun vises meget sjældent tiltrods for, at jeg betaler klækkelige summer for at have dem vist.

Jeg har lavet en lille test på husstandens 3 computere og hvis jeg opdaterer ( bruger F5 tasten ) ovenstående kategorier f.eks. 20 gange, så vises min topbanner i gennemsnit kun 2 gange.

Det irriterende er, at der i mere end 90% af tilfældene vises topbanner reklamer for dba.dk og bilbasen.... ( de ejer sitet )

Er der nogen som har mulig for at teste, hvor mange gange nytdrev.dk topbanner vises i ovennævnte kategorier, hvis man f.eks. opdaterer computeren 20 gange ?

På forhånd tak

Softice 12-08-2011 07:05

Hej
Ud af 20 tryk på F5 fik jeg 3 gange vist dit banner og det var ved tryk 3,4 og 5.

LarsH 12-08-2011 07:46

3 gange 2,4 og 5. Jeg tror de styrer det via IP, når de er vist 3 gange kommer de ikke igen, heller ikke selvom du skifter mellem motorer og reservedele.

Det er ikke godt nok hvis du betaler kassen for topbanner.

Miss Mancini 12-08-2011 08:00

Jeg ved ikke om det er styret via IP adresser - jeg synes bare at reklamer for dba.dk og bilbasen næppe skal spamme sitet i alle kategorier. Hvis man ser nærmere, så er det de samme reklamer som de bruger igen og igen i alle de andre kategorier.......

Som jeg har fået det oplyst af dba.dk, så kører topbanner reklamerne i rotation for hver gang browseren opdateres.

Miss Mancini 12-08-2011 08:42

Lidt nyt under solen er kommet frem efter jeg har talt med dba.dk for kort tid siden.

Det viser sig, at jeg har købt 480000 visninger på årsbasis i to oplyste kategorier, men sammenlignet med 10.000.000 visninger som dba.dk og bilbasen har sat op ( de betaler ikke for dem ), så er det årsagen til at mine topbanner annoncer sjældent vises.

Udover reklamer fra dba.dk/bilbasen, så er der også annoncer fra SMART, Ford, Telia, Risskov Bilferie og mange flere. Alt i alt for mange annoncører med en økonomi der langt overstiger, hvad jeg kan hamle op med på markedsføringsfronten.

Jeg har valgt at stoppe med topbanner annoncering på dba.dk simpelthen fordi jeg ikke har økonomien til at købe eksklusivitet i de to kategorier eller kæmpe imod dba.dk/bilbasen for at blive vist oftere.

Man skal vælge sine kampe med omhu....:)

Jensen 12-08-2011 09:38

Jeg så den 3 gange
 
Jeg så den på tryk 3 og og tryk 19 - der blev vist rigtig mange fra border shopen.

Jensen 12-08-2011 09:48

Hvad med AdWords?
 
Har du nogle erfaringer med brug af google adwords?

Miss Mancini 12-08-2011 11:23

Citér:

Originally Posted by Jensen (Indlæg 34253)
Har du nogle erfaringer med brug af google adwords?

Ja, men det giver intet - jeg prøvede det sidste år i en perioden på 3 mdr.
Kastede 50K efter en annoncekampagne, men fik så vidt jeg husker kun en omsætning på ca. 1/3 af de investerede.

Miss Mancini 12-08-2011 11:39

Citér:

Originally Posted by Jensen (Indlæg 34251)
Jeg så den på tryk 3 og og tryk 19 - der blev vist rigtig mange fra border shopen.

Ja, det var ikke mange gange...:(

nicolajjetrider 12-08-2011 12:33

Ud af 20.
 
Var Tast : 5-6-7 NytDrev.dk, Resten : TELIA, BOARDERSHOP, DATING

Jeg kigger forbi tirsdag hvis det passer med at hente mine filtre, så får du os lidt omsætning ;)

Miss Mancini 12-08-2011 12:54

Citér:

Originally Posted by nicolajjetrider (Indlæg 34266)
Var Tast : 5-6-7 NytDrev.dk, Resten : TELIA, BOARDERSHOP, DATING

Jeg kigger forbi tirsdag hvis det passer med at hente mine filtre, så får du os lidt omsætning ;)

Altid velkommen. Ring inden du kører herop, for jeg kan være ude af huset...:)

Norvik20" 12-08-2011 18:02

Tre gange i "indenbordsmotor" Nr 1. 2. og 3.

Nul gange i "reservedele".

Mvh

Clasg 12-08-2011 18:49

Rammer ind i NYTDREV reklamer i 4 ud af ca. 10 forsøg.
Resten af reklamerne er som beskrevet ovenfor.

Har surfet en del på både på DBA i forsommeren og har fornemmelsen af at have set "BYTdrev" ....nåh nej " NYTdrev" en hel del gange fjupeqopq

MartinN 13-08-2011 02:24

Jeg er også stødt på Dk's bedste leverandør et par gange på DBA :-)

Overvej SEO i fbm. din egen hjemmeside, evt. microsites sammen med, det tror jeg vil give meget mere end at betale løs på DBA og Adwords.


Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 05:08.

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

» Statistikker
Medlemmer: 116,025
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, bryanhn2
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 05:08.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden