Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 107
0 medlemmer og 107 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 973, 07-06-2024 at 01:28.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Fenderen.dk

Fenderen.dk (http://www.fenderen.dk/forum/index.php)
-   Spørgsmål til køb og vurdering af båd (http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=100)
-   -   Hvad skal den koste? (http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=1878)

DasBoot 11-11-2009 20:49

Hvad skal den koste?
 
Hej

Jeg går her i de kedelige efterårsdage og kigger på ny/brugt båd og har fundet den her fætter.

http://www.tempobaadsalg.dk/boat.php?id=147489

Nu er det bare, hvad skal den koste? Den står til 199.900 kr men er den det værd? Hvor meget kan man presse sådan en sjover ned mon?

Hvad skal jeg kigge efter? Noget specielt de her Baylinere er kendt for, tænker på evt råd og andet?

Mvh DasBoot

Casper T 11-11-2009 21:03

kan det passe den kun har sejlet 15timer i snit/pr år

DasBoot 11-11-2009 21:25

Det tror jeg passer, den har stået til salg i 2 år og ejeren har haft den i 4 år, hvor han har sejlet 2-3 gange om året.

Albjerg 12-11-2009 06:53

Noget må der jo være galt siden den har været til salg i 2 år. Synes at prisen virker overkommelig for den størrelse båd, men du kan jo presse lidt med følgende: Komplet gennemgang af motor (hvis den har stået stille i 2 år), nyt navigation (11 år gammelt), Diverse tilbehør og ikke mindst levering.....

Strøyer 12-11-2009 08:37

Det er en Bayliner fra 1993. de har et lidt blakket ry mht. råd i træ og vand i opdriftskummet, båden vejer fra fabrikken 2953.00 kg er der oplyst.
Det kunne være sjovt at veje den nu for at se om den er blevet tungere med tiden, det vil give en indikation af om der er vand i den.
Min egen Century er også en amerikanerbåd fra den periode på godt og ondt.
Under renovering af den er der fjernet næsten et ton råd/skum og vand.
det elektriske system er jo heller ikke nyt og skal ses efter, og alt el ombord SKAL virke.
Tro mig at fra den tid er det sjældent at ting ikke virker pga. "bare en sikring" men ofte dårlige forbindelser pga. ir og tærring.
Og selvfølgelig skal den startes op, og der skal laves en kompressionstest.

Så hvis du ikke selv er lidt fingersnild er mit råd at kigge efter en der er nyere.

DasBoot 12-11-2009 09:17

Tak skal i have for det. Min badevægt går vist ikke højere end til 170kg. Hvordan får man lige vejet den? Beder man sælger om det?

Jeg er sådan ok handyman, men snakker vi lave el på en båd står jeg sgu nok af, ihvertfald hvis jeg skal ud og sejle i dette årtusind.

Hvordan med motor? Er det en ok motor? Kan man få en fra et andet firma til at kigge motor efter, på egen regning selvfølgelig. Det er jo rart med en udefra kommende der ikke har med salget at gøre.

DasBoot

Strøyer 12-11-2009 09:37

Det skulle nok være muligt at få en vognmand til at veje den med en vægt på hans kran.
mon ikke der er en motorkyndig i nærheden der vil tage med og se på den, men du får nok ikke nogen til at ligge hovedet på blokken og love at alt er lyserødt, men en kompresionstest giver en god indikation om motorens tilstand.
Og en gennemgang af motorrummet, for at se om der hersker almindelig orden og tegn på at den er blevet passet.
Eks. Kan du se noget udstyr der er monteret med en almindelig bolt og ikke rustfri eller et ulakeret uorginalt beslag, så er det nok ikke det eneste sted der er sprunget over, men i mine øjne et tegn på at man bare bruger de forhåndenværende dele og stumper man har, istedet for at skaffe de rigtige stumper og gøre det ordentligt.

He he. så lige din signatur.
tro mig den herlige V8 maskine der er i baylineren er ikke GRØN

DasBoot 12-11-2009 09:40

Ah, det er vist et større projekt jeg har kastet mig ud i. Jeg tager en kigger på båden i weekenden og vender sikkert tilbage med flere gode spørgsmål.

Tak for hjælpen.


Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 04:26.

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

» Statistikker
Medlemmer: 116,008
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Jessicamic
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 04:26.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden