|
nicolajjetrider |
17-06-2009 17:11 |
Så røg udstødningen ( tror jeg )
Var lige en tur ude idag med Jonas, og så kogte den ene udstødning helt over.
Og da vi startede den igen gik den kun på 6cyl de første 5-10sek. Er det så ikke fordi Manifolden er kolapset?
Det er ihvertfald min diagnose, da det ku lyde somom der løber vand tilbage i stemplerne.
Den var MEGA varm på manifold og knæ hvor jeg ku holde på den anden side.
Er der noget thermostat styring der evt kan lukke af for den ene side eller?
|
Casper T |
17-06-2009 17:20 |
1 Vedhæftelse(r)
Prøv ham her han kører over hele landetfjupeqopq
|
Jeg synes at det lyder lidt mærkeligt at den bliver meget varm, hvis der er hul mellem vandkammer og udstødning så ville jeg gætte på at hullet ikke er så stort hvis det lige er sket så det ville jeg ikke tro ville påvirke så meget. Men der kan ligge rustflager i kølekanalerne som hindrer kølevand i at passere på en fornuftig måde.
Eftersom den har kørt på et reduceret antal cylindre kunen det godt tyde på vand i en eller flere cylindere. Hurtig test er at afmontere tændrørene i den side hvor udstødningen bliver varm og så se om du kan få øje på noget vand ?
Hvis den er meget utæt så får du også vand i olien.
|
nicolajjetrider |
17-06-2009 17:51 |
Er gået igang med at skille den ad nu...
|
hvis det ene knæ bliver varmt og det andet ikke så er det som regel rustflager der sætter sig i knæet og lukker for vandafgangen
Når den laver det - så pas på - du får "vandslag" i cylindrene med riciko for bøjede plejlstænger mv når det sker - vand kan ikke komprimeres
Tag tændrørene ud og se efter vand
|
nicolajjetrider |
17-06-2009 19:14 |
Så er den skilt ad:)
Hold da kæft siger jeg bare;)
lad os bare blive enige om det er knæene...
Billeder kommer nu
|
Er de helt færdige ?
De er vist på tilbud ved Nytdrev.dk
Det har de været et års tid:D
|
nicolajjetrider |
17-06-2009 19:29 |
|
Citér:
Originally Posted by nicolajjetrider
(Indlæg 14184)
Så er den skilt ad:)
Hold da kæft siger jeg bare;)
lad os bare blive enige om det er knæene...
Billeder kommer nu
|
Er det her man bare siger "AAAAAAAARRRRGGGGHHHHHH PIS!!!!" eller trækker du bare på skuldrene og tænker "så pyt - det fixer jeg" ?????? Træls situation. Håber du slipper for større skader. God arbejdslyst.
|
nicolajjetrider |
17-06-2009 19:33 |
Jeg tænkte ARRR pis... og gik igang med at skille den ad... Vurderede mine muligheder.
( et nyt knæ )
2 nye knæ?
Komplet med manifolder.
Jeg har lært noget ihvertfald... Jeg trækker nok på skulderen og kommer igang.
Smiler lidt af det hele for det er ikke et syn jeg ser hver dag.
Det værste er når regningen kommer ind af døren på et nyt system, for jeg er uden SU nu og har ikke ret meget arbejde:(
|
Så må RUNGE jo sende regningen til nicolaj og give ham 1md.+20dg. til at betale i.fjupeqopq
Så har du jo både arbejde og kredit i et stykke tid.:rolleyes:
Der er ikke særlig meget gennemgang til vand i de knæ.
et fedt overtræk og et nyt komplet sæt på.
|
Hvis dine manifolde ser bare tilnærmelsesvis sådan ud så er dt nye knæ og manifolde - hør rolf - han har nogle på lager ved jeg
Jeg ved også han har nogle med lidt støbegrater måske de passer - og dem kan du selv pudse af for støbegrater og måske købe lidt billigere
|
Kontroler også lige at de butterfly klapper der sidder i udstødningen ikke er smeltede - det gør de nemlig ofte ved sådant et havari hvor der ikke kommer køling ud gennem udstødningen - og så oplever du bare samme problem med forstoppelse længere nede når du skal køre med den igen - samt at vand kan slå ind i systemet bagfra
Kontroler også gummi slangerne grundigt - for de har også været varme
|
nicolajjetrider |
17-06-2009 20:00 |
Må lige ha fat i Rolf, det ku være han havde nogle med lakfejl eller andet godt:)
Alle slanger med vand er blevet tjekket. Det er kun gummiet mellem knæ og bullhorn der har været udsat for SERIØS varme!!
Da vi kom ind i havnen røg det helt vildt fra omtalte gummi, så folk kom hen. Men nej nej, vær ikke nervøse;)
|
Searider |
17-06-2009 20:01 |
Jeg tænkte det nok... det er helt tydeligt, den er simpelthen kørt helt død den v8'er... den har simpelthen groet helt til pga for meget tomgangs bestefar sejlads.. du burde købe en Malta og knalde på hækken, den kan nemlig holde til alt :o)
|
nicolajjetrider |
17-06-2009 20:03 |
Du får så meget vand SeaRider, det bliver du ikke tilgivet for;) både på jetski og i båden du;)
|
Searider |
17-06-2009 20:05 |
ja.. bare kom, jeg tror jeg skal ud og sejle Fredag, hvad skal du der?
|
nicolajjetrider |
17-06-2009 20:08 |
Med dig ud og sejle eller hente Manifolde og knæ?:)
Må snakke med Ham nytdrev manden i morgen;)
|
ring dog til ham - nytdrev har døgnvagt lf-flg
jeg ved han havde nogle manifolde med støbegrater han ikke ville sende ud til kunderne - men måske de passer og måske du kan købe dem billigere - jeg så dem kun kort da jeg var deroppe på hans lager sidst - støbegraterne er rent kosmetiske
|
nicolajjetrider |
17-06-2009 20:29 |
mmmhh det kan jeg lide;).. Jeg har skrevet en mail nu:) så mon ikke snart han går online;)
|
ellers bare ring til ham - han leger nok med sin nye hund .mvf.f eller også har konen sat ham til noget han ikke gider - og så vil han nyde et opkald fra en kunde
|
nicolajjetrider |
17-06-2009 20:48 |
jeg er nu i telefonisk kontakt med MR. Nytdrev... Hvad skal man sige til sådan en fyr?
Jeg tænker: " hit med Manifolde og knæ eller bukserne ned"! :)Party0012
|
nicolajjetrider |
17-06-2009 20:55 |
Forresten..
Båden har sejlet en del i middelhavet da den tidligere ejer havde sommerhus der. Derfor er de nok så brugte som de er. Saltindholdet er jo indormt der nede.
|
Nej - det er fordi den ikke har fv køling fjupeqopq
|
nicolajjetrider |
17-06-2009 21:03 |
Nyt-drev er på pletten igen, mandag kommer speditøren med manifolde og knæ til mig. Tak Rolf.:D
Han havde iøvrigt ingen med fejl på, så det måtte blive et SPRIT NYT af dem fra hjemmesiden, det bliver lidt vildt at få sådan noget hjem.
Ferskvandskøling.. Bvadr;)
|
Citér:
Originally Posted by ENN
(Indlæg 14204)
Nej - det er fordi den ikke har fv køling fjupeqopq
|
Er der ikke stadig salte udstødninger ??
Eller skyller den bare kølevandet ud i toilettet ?:rolleyes:
|
på et 1/1 system er udstødsmanifoldene også fv kølede og det er kun knæene der er sv kølede
men temp på udstødningen er lavere end på en ren sv kølet motor (og tærringen dermed lavere) da vandet på søsiden løber igennem med "fuld kraft" og ikke er så varmt - på en sv kølet motor er afgangsvandet ofte oppe på motorens temp - på en fv kølet er den ofte kun 30 -35`c
|
Miss Mancini |
17-06-2009 21:40 |
Ja, Døgnservice hos nytdrev.dk er populært - har lige leveret en ordentlig dynge originale Mercruiser dele til en god kunde, da Nicolaj ringer med sit manifoldsproblem....:):) Selvfølgelig hjælper jeg også Nicolaj klokken meget sent om aftenen - dit manifoldssæt er allerede pakket og klar til forsendelse i morgen med speditøren.
|
Miss Mancini |
17-06-2009 21:43 |
Citér:
Originally Posted by ENN
(Indlæg 14201)
ellers bare ring til ham - han leger nok med sin nye hund .mvf.f eller også har konen sat ham til noget han ikke gider - og så vil han nyde et opkald fra en kunde
|
Ja, familiens nye hund Rambo tager meget af vor tid, men han er en total charmetrold....:):):)
Her i huset sætter jeg konen i arbejde og ikke omvendt - hun kender sin plads...:):):):):):):)
|
Håber ikke for dig at hun har adgang til Fenderen fjupeqopq . Det der lugter langt væk af "Jeg kan sagtens - når konen ikke kigger" fjupeqopqfjupeqopq
Men nu vi er ved roserne, så tak for delene, det er hurtig ekspidition.
|
Miss Mancini |
18-06-2009 12:23 |
Citér:
Originally Posted by Albjerg
(Indlæg 14215)
Men nu vi er ved roserne, så tak for delene, det er hurtig ekspidition.
|
Ja, RACOR systemet er lækkert.
|
Miss Mancini |
18-06-2009 15:49 |
Nicolaj: Dit udstødningssystem er afhentet af speditøren - levering til Fyn er på mandag.
|
nicolajjetrider |
18-06-2009 16:21 |
vielen dank :) det er fanme skønt:):rolleyes:
|
nicolajjetrider |
22-06-2009 15:25 |
Så er der monteret ny udstødning fra GLM USA:) Tak nytdrev.dk...
Jeg skal lige høre jer, hvor varme skal knæene være? Jeg kender kun temp fra jetski og der er de kun sådan "lune".. syntes min højre side var en smule varmere end venstre idag ( Højre side var os den der brændte af )..
Mine knæ er varme, altså hold hånden på lidt og så gør det egentlig lidt ondt..
Hvor varme skal de være?
|
De må ikke være varmere end at du kan holde hånden på dem et par sekunder uden at det gør ondt - i tomgang
De må blive op til ca 50-60`c varme kølevandet der løber igennem dem kommer dels fra blokken hvor thermostaten afgør temparaturen og dels ledes noget kølvand udenom blokken og direkte i manifoldene - så de bør være koldere end motoren
Det betyder intet hvis der er marginal forskel i temparaturen på de 2 knæ men der må ikke være markant forskel
har du ikke sådan et infrarødt thermometer du kan måle temparaturen med?
Ellers fyr den af lidt på vandet - gå ned i tomgang mærk på knæene
Kontroler også at nmotoren når normal drifttemp - thermostaten kan stå af efter de lukkede manifolde/knæ
På en motor som min med FV køling ledes der større mængder koldere vand gennem manifold og knæ og der er knæene altid "kolde" dvs ca 30`c varme - det er endnu en fordel selv ved et 1/2 system - nemlig at afgangsvandet der køler manifolde og knæ er meget koldere - og derfor ikke så agresivt
Fik du checket at klapperne i udstødningen ikke er smeltede?
|
Mine er ikke særlig varme når motoren går i tomgang, det er intet problem at holde hænderne på dem.
|
nicolajjetrider |
22-06-2009 17:40 |
Efter en hyggesnak med Rolf ( nytdrev.dk ) Som har leveret udstødningen. Blev vi enige om jeg sku sætte skibet i vandet og prøve.
Jeg har lige været ude og blæse båden af 77km/t og alt virker som det skal:D:D:DD:D:D:D:D JEG ER EN GLAD DRENG:D
mit mål var at den var i vandet på min studenter dag og det er i morgen:D
Total havblik og manifolderne er perfekt temp. Det viser bare at jeg nok ikke havde vandtryk nok fra haveslangen.
En stor tak til nytdrev.dk for en stor service, er virkelig dig taknemmelig Rolf kl 23 om aftenen tager du tlf. for at snakke om båddele til fynboen. Det ren respekt!
Min oplevelse ved nytdrev har været sådan, Stage 1: Et nyt selskab med dele til 1/3 pris af alle andre, mystisk gad vide om det holder?
Stage 2: jeg prøvede at købe forskellige dele og det hele er perfekt! Alt er tip top fra Nytdrev.dk
Stage 3: ikke nok med du får manifolde osv eller gear kabel, du får fanme os special værktøj, nye bolte, nye pakninger, skiver, ALT hvad du skal bruge oven i hatten, det gør du ikke andre steder hvor du betaler 3x mere.
Virkelig respekt! Rolf ( nytdrev.dk ) kan kun sige 2ting, THUMPS UP! & få flere stumper på lager, alt hvad hjertet begære i en båd, folk skal nok købe det:D
F.eks. komplet Switch Set up x2 til mercruiser 4.3;)
|
Miss Mancini |
22-06-2009 21:13 |
Citér:
Originally Posted by nicolajjetrider
(Indlæg 14476)
F.eks. komplet Switch Set up x2 til mercruiser 4.3;)
|
Jeg kan muligvis skaffe et brugt - det undersøger jeg i morgen.
Tak for de pæne ord omkring nytdrev.dk
|
100000000000000000+++ x tillykke med i morgen Nicolai - jeg ønsker dig en super dag - nyd den - det er (som oftest) kun 1 gang man bliver student så nyd dagen i fulde drag :D
|
Campion 165(seb) |
22-06-2009 21:31 |
Det er sgu' da super at båden 'spiller' igen. Thump's up for den aktive indsats, både for dig og for 'Nytdrev.dk'.
|
Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 15:13. |
|
Powered by vBulletin® Version 3.8.5 Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
|
» Statistikker |
Medlemmer: 127,810
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, SPBwek |
|