Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 349
1 medlemmer og 348 gæster
Robertniz
Fleste brugere online var 973, 07-06-2024 at 01:28.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Fenderen.dk

Fenderen.dk (http://www.fenderen.dk/forum/index.php)
-   Drevet (http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=28)
-   -   drev igen (http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=1528)

Casper T 02-07-2009 13:28

drev igen
 
Så var jeg hos ah-marine med mit ca.2 mdr gamle drev ,igen en lakfejl fra volvo,det hjalp ikke med et nyt drev,så starten af næste uge for jeg besked om det er nyt drev igen,eller om der skal prøves med lakering af drevet,med noget ordenligt maling,

BrianL 02-07-2009 15:01

Har du et billede af det ?

Miss Mancini 02-07-2009 16:36

Det er synd at Volvo drevet er lakeret så ringe, når teknikken er sublim.

At drevet skal udskiftes efter 10 drifttimer på en trailerbåd pga. ringe lakering er skræmmende. Omvendt må man sige, at "Kulancekontoen" hos Volvo er helt i top - stor cadeau.

ENN 02-07-2009 17:50

Nu er korrosionsbeskyttelsen en del af den "sublime" teknik - og det gør jo at man måske må sige den er knap så sublim-dlof--f

Casper T 02-07-2009 19:44

1 Vedhæftelse(r)
Det er sådan her det starter ligesom sidst,enda samme sted,volvo har super service de,udleverede jo bare et nyt drev sidst incl.montering + oplining udført af AH roskilde o,også dem der er på sagen denne gang.................måske 2drev på 65 timerboattt

2farst4you 03-07-2009 20:45

Kina
 
det er fordi ALT snart kommer fra KINA ......... bare se de motore der er fra før 70 den er der sku ik nået galt med andet end det er slidt men det er HELT ENDNU....

Lars T 22-07-2009 21:06

Casper - kan vi få en update.?

Strøyer 23-07-2009 00:49

Har du fået tjekket din landstrøm ?
Hvordan ser dine anoder ud ?

ENN 23-07-2009 11:45

Mellem styrearmen til drevet (på indersiden af agterspejlet) og gimbalpladen skal sidde en stelforbindelse er den der ikke så er drevet ikke stelforbundet - det er item 4 på denne tegning

http://www.marinepartseurope.com/Pen...s500/19633.jpg

goffy 23-07-2009 13:37

det var den stelforbindelse jeg manglede på min, efter den blev monteret er der ikke mere tærring.

Casper T 06-08-2009 13:37

.
Citér:

Originally Posted by Lars T (Indlæg 15586)
Casper - kan vi få en update.?

Jeps sidste nyt er at der fra volvo arbejdes på at finde et sted der kan glasblæse/male så det holder,det nytter næppe at få nyt drev igen.....mit gæt er der sejler mange volvodrev rundt med samme lakfejl som mit ,det bliver nok bare ikke opdaget hvis de er smurt med bundmalling el.lign.(70dgf=8

ENN 06-08-2009 14:10

Er de omtalte stelledninger på?

Casper T 06-08-2009 14:39

jeg har ikke selv tjekket det ,men det er vidst et kendt problem på de nye sx drev med fejl i lakken (Tærring)

Lars T 06-08-2009 20:13

Mon ikke vi kan antage at det ville være noget af det først som en aut. forhanlder som AH ville undersøge.!?
AH er bestemt et kompetent service center for begge mærker - Merc og VP

Casper T 06-08-2009 20:26

De har ihvertfald selv samlet motor/drev samt kørt pdi test da den var ny.....så mon ikke det er godtpoppe

ENN 06-08-2009 21:07

det er ikke notmalr at det ene drev efter det andet ryger - så det bør verificeres at stellet er i orden

Casper T 07-08-2009 13:24

1 Vedhæftelse(r)
Det her må være den omtalte stel på fig 4

ENN 07-08-2009 15:39

Jeps det er dem - så er der kun dårlig larkering eller urene støbematerialer tilbage

Må da koste Volvo masser af penge det der - der må være masser af drev der koroderer væk på den måde

Casper T 02-10-2009 14:11

Sidste nyt ang.mit nye drev det har kørt ca 50 timer i år lige så lang tid som det gamle gjorde,Volvo har nu erkendt fejlen igen, og da et nyt drev nok ikke løser mit problem,prøver man nu denne gang at sende både drev og transom afsted til omlakerering,spændene at se hvordan det bliver det skader nok ikke med et lag ekstra lak af det rigtig giftige:rolleyes:

Lars T 03-10-2009 17:23

Det er da bare utroligt.
Det må koste Volvo kassen..

Casper T 14-10-2009 20:55

så er båden afleveret til Ah Roskilde her til morgen,håber de har fundet en god autolaker så drevet bliver top dollar og 112% i orden,eller må der et nyt på igen igen(70dgf=8

Lars T 15-10-2009 10:10

Du skifter drev hyppigere end vi andre skifter olie :)
Krydser fingre for at de lever op til kravene denne gang.!

Miss Mancini 15-10-2009 10:26

Volvo Penta yder en meget fin service mht. til udskiftning og male det gamle drev mv.

Lars T 15-10-2009 10:34

Rolf - den kan jeg altså ikke lade stå ;)
Det manglede da også bare at deres service er god, når produktet er dårligt ;)

goffy 15-10-2009 11:00

Citér:

Originally Posted by lars t (Indlæg 18157)
rolf - den kan jeg altså ikke lade stå ;)
det manglede da også bare at deres service er god, når produktet er dårligt ;)

hov - hov

Miss Mancini 15-10-2009 11:31

Citér:

Originally Posted by Lars T (Indlæg 18157)
Rolf - den kan jeg altså ikke lade stå ;)
Det manglede da også bare at deres service er god, når produktet er dårligt ;)

Det er selvfølgelig rigtigt, Lars T...:):)

Gad vide hvordan Volvo Penta vil sikre sig i mod boblende lak på drevet - det kunne være interessant at få oplyst, hvorledes de vil undgå lignede tilfælde med det omtalte drev.

goffy 15-10-2009 12:46

Citér:

Originally Posted by nytdrev.dk (Indlæg 18163)
Det er selvfølgelig rigtigt, Lars T...:):)

Gad vide hvordan Volvo Penta vil sikre sig i mod boblende lak på drevet - det kunne være interessant at få oplyst, hvorledes de vil undgå lignede tilfælde med det omtalte drev.

jeg kender flere der har haft det problem incl. mig selv.
og ved dem jeg kender til skyldes problemet stel-ledninger som ikke var monteret korrekt.
mit problem med opkogt maling/tærring stoppede da forbindelserne blev lavet men selv volvo ved dårlig nok hvordan de kabler skal sidde !!! og der står ikke en dyt om dem, i de papirer der medfølger et nyt drev.
volvo afviste min henvendelse da drevet var 8 mdr gl. pga jeg selv havde monteret det !!
men bortset fra det er jeg godt tilfred med drevet.

Casper T 15-10-2009 13:47

Citér:

Originally Posted by Lars T (Indlæg 18151)
Du skifter drev hyppigere end vi andre skifter olie :)
Krydser fingre for at de lever op til kravene denne gang.!

Ja og olien hvergang er også på volvo`s regning,passer med nyt Drev+olie efter sæsonen er slut

Casper T 15-10-2009 13:51

1 Vedhæftelse(r)
Problemet med dårlig lakering kan ikke være volvo ukendt.i første linie på reklamen for det nye ocean X drev står der noget med ny og bedre coating.......Det burde jo ikke være det første de skulle gøre opmærksom på:eek:

goffy 15-10-2009 13:55

Citér:

Originally Posted by Casper T (Indlæg 18166)
Problemet med dårlig lakering kan ikke være volvo ukendt.i første linie på reklamen for det nye ocean X drev står der noget med ny og bedre coating.......Det burde jo ikke være det første de skulle gøre opmærksom på:eek:

der stod også på mit papirer at det var med ny og forbedret overflade behandling af drev !! men det virker åbenbart ikke. :D
jeg har heldigvis fået styr på det.

Miss Mancini 15-10-2009 14:51

Hellere et problemfrit drev med boblende lak end det modsatte...:):)

Når drevet er i vandet, er der ingen der lægger mærke til lakken..

Mit nye OMC Cobra drev - som i øvrigt er leveret af GLM Marine USA - blev monteret i juni måned. Båden har ligget i Hornbæk Havn i perioden primo juni til medio september - lakken er stadig som ny selv om der ikke blev benyttet antifouling på drevet. Det var kun transom der blev behandlet.

På området "lakering" er selv et uoriginalt OMC drev længder foran Volvo Penta drevene.....:):):):):):)

Kim 15-10-2009 21:45

Citér:

Originally Posted by goffy (Indlæg 18164)
jeg kender flere der har haft det problem incl. mig selv.
og ved dem jeg kender til skyldes problemet stel-ledninger som ikke var monteret korrekt.
mit problem med opkogt maling/tærring stoppede da forbindelserne blev lavet men selv volvo ved dårlig nok hvordan de kabler skal sidde !!! og der står ikke en dyt om dem, i de papirer der medfølger et nyt drev.
volvo afviste min henvendelse da drevet var 8 mdr gl. pga jeg selv havde monteret det !!
men bortset fra det er jeg godt tilfred med drevet.

Bliver lakken dårlig når man selv montere drevet :eek:
eller skulde det være er undskyldning for en mangelfuld montrerings vejledning

goffy 15-10-2009 22:44

Citér:

Originally Posted by Kim (Indlæg 18169)
Bliver lakken dårlig når man selv montere drevet :eek:
eller skulde det være er undskyldning for en mangelfuld montrerings vejledning

Jeg henvendte mig direkte til volvo danmark for at høre om der var problemer med lakeringen af drevene da jeg opdagede de første pletter. de spurgte til hvem der var sælger af motor/drev og hvem der havde monteret det. jeg oplyste hvem sælger var og at jeg selv havde monteret motor/drev.
svaret var at jeg havde 2 problemer i henhold til garanti kontrakten.

1. sælger er ikke aut. volvo penta forhandler længere og var det ikke da jeg købte.
2. du har selv monteret motor og drev.

det går ikke i henhold til garanti bestemmelserne

mekanisk har der ikke været problemer og jeg fandt ud af årsagen til det begyndende tærring og fik det selv lavet.

Miss Mancini 16-10-2009 07:19

Citér:

Originally Posted by goffy (Indlæg 18170)
Jeg henvendte mig direkte til volvo danmark for at høre om der var problemer med lakeringen af drevene da jeg opdagede de første pletter. de spurgte til hvem der var sælger af motor/drev og hvem der havde monteret det. jeg oplyste hvem sælger var og at jeg selv havde monteret motor/drev.
svaret var at jeg havde 2 problemer i henhold til garanti kontrakten.

1. sælger er ikke aut. volvo penta forhandler længere og var det ikke da jeg købte.
2. du har selv monteret motor og drev.

det går ikke i henhold til garanti bestemmelserne

mekanisk har der ikke været problemer og jeg fandt ud af årsagen til det begyndende tærring og fik det selv lavet.


Så vidt jeg husker, så har Volvo Penta World Wide Warranty på alle deres produkter - produktet må på et eller andet tidspunkt have været igennem en aut. Volvo Penta forhandler for at komme ud til forbrugeren. Den Volvo Penta forhandler der har solgt varen til det værksted, hvor du har handlet, bør også være her evt. reklamationer skal rettes til.

Fordi du har monteret drivlinien selv, bør det ikke få indflydelse på garantien af den samlede applikation - hvis det er tilfældet, så yder Volvo Penta slet ingen garantiforpligtelse, når der sælges produkter, hvor køber selv monterer f.eks. impeller, søvandspumper, udstødningssystemer mv.

Casper T 30-10-2009 14:36

1 Vedhæftelse(r)
Ja så fik jeg drev på igen idag,denne gang med et ekstra lag farve,nu kan båden endelig komme i vinterhi,farve koden er iøvrigt samme som mercedes sølvfarve 7175....når men jeg har da glæde af garantien(70dgf=8

Strøyer 30-10-2009 14:41

Altid rart med nye sager.

PS. godt tip med farvekoden.

goffy 30-10-2009 18:59

det ser sgu godt ud med et nyt drev. Jeg kan ikke finde en farvekode på mit maling, der står kun et volvo nummer så jeg noterer lige dit ral nr. for jeg har lige opdaget nogle små steder på mit drev der skal reppes. fjupeqopq

Miss Mancini 30-10-2009 19:29

Citér:

Originally Posted by Casper T (Indlæg 18523)
Ja så fik jeg drev på igen idag,denne gang med et ekstra lag farve,nu kan båden endelig komme i vinterhi,farve koden er iøvrigt samme som mercedes sølvfarve 7175....når men jeg har da glæde af garantien(70dgf=8

Ja, du sejler med Volvo drev malet i Mercedes-farve...:)

Nu behøver Mercedes sølvfarve ikke at være det bedste - tager vi udgangspunkt i model W210 med farvekode 7175, så var rustangreb og gennemtæringer et hyppigt fænomen.....

Casper T 30-10-2009 21:31

Hvad med en ML500 med farvekode:7175DDriver

Miss Mancini 31-10-2009 07:09

Citér:

Originally Posted by Casper T (Indlæg 18533)
Hvad med en ML500 med farvekode:7175DDriver

Det skal jeg lade være usagt, men W210 er et af de værste kapitler i Mercedes´s historie.


Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 17:08.

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

» Statistikker
Medlemmer: 115,958
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, axuvzkvnepz
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 17:08.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden