Fenderen.dk

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 179
0 medlemmer og 179 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu

Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Fenderen.dk

Fenderen.dk (http://www.fenderen.dk/forum/index.php)
-   Generelle spørgsmål (http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=57)
-   -   VHF komunikation i nødsituation (http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=927)

Strøyer 23-02-2009 19:00

"i de bedste hænder"
Den er jeg også skrevet op til.:D

Jans 23-02-2009 19:30

Strøyer

Jeg ser lige, at du er skrevet op til min bog. Jeg tror nu ikke du skal have for store forventninger om at få den. Gennem tiden har jeg fået utrolig mange forespøgsler på den. Man skal også være heldig for at skaffe den antikvarisk.

Egentlig var det min mening, at den skulle have været genoptrykt sammen med nogle andre beskrivelser. en pga. indtrufne omstændigheder tvivler jeg meget stærkt på at det bliver til noget.

Det skal også nævnes, at den version der er online er bedre. Der er nogle opdatering, og en kronik om forliset, skrevet af redaktør Palle Brandt, som er langt senere end bogen.

Jeg har en formodning om, om at den snart findes som ebog. Når det er tilfældet vil det fremgå af min side.

Så vidt jeg husker havde du stor interesse i Ternens forlis. Hvis du ikke kender denne side, så prøv at kigge. Der er en hel del billedder fra bjærgningen.

http://www.navalhistory.dk/danish/bi...nen/ternen.htm

Strøyer 23-02-2009 19:39

Citér:

Originally Posted by Jans (Indlæg 9372)
Strøyer

Jeg ser lige, at du er skrevet op til min bog. Jeg tror nu ikke du skal have for store forventninger om at få den. Gennem tiden har jeg fået utrolig mange forespøgsler på den. Man skal også være heldig for at skaffe den antikvarisk.

Egentlig var det min mening, at den skulle have været genoptrykt sammen med nogle andre beskrivelser. en pga. indtrufne omstændigheder tvivler jeg meget stærkt på at det bliver til noget.

Det skal også nævnes, at den version der er online er bedre. Der er nogle opdatering, og en kronik om forliset, skrevet af redaktør Palle Brandt, som er langt senere end bogen.

Jeg har en formodning om, om at den snart findes som ebog. Når det er tilfældet vil det fremgå af min side.

Så vidt jeg husker havde du stor interesse i Ternens forlis. Hvis du ikke kender denne side, så prøv at kigge. Der er en hel del billedder fra bjærgningen.

http://www.navalhistory.dk/danish/bi...nen/ternen.htm

Jo den side kender jeg udemærket, Jeg har selv sendt oplysningerne om Bendt Ferdinand Sørensen, Og et foto af ham,
Til Balsved, Tror jeg han hed

Det er på biblioteket jeg er skrevet op til din bog, De sagde at de havde den.
Ellers må jeg jo ty til E-bogen, Men det er jo ikke helt detsamme som at ligge på sofaen med en god bog.

Jans 26-02-2009 07:43

Strøyer

Hvis det kan hjælpe dig, så har jeg lige lavet siden om Hans Hedtoft i en printvenlig udgave. Tanken er at så kan interesserede jo bare sætte en en spiral i ryggen på siderne.

Det kræver dog en smule tålmodighed. Det varer en afskyelig tid, at få åbnet siden.

Strøyer 05-03-2009 20:04

Citér:

Originally Posted by Strøyer (Indlæg 9369)
"i de bedste hænder"
Den er jeg også skrevet op til.:D

Så er den læst..
har fundet ud af at skipperen på umanak`s færd også har været skipper på "M/S Tikerak" der brændte i 1966 og sank imellem Egedsminde by og "Tørveøen"
Min far som også var dykker på Grønland har bjerget bla. tågehornet og en blok fra "Tikerak"

Vi kunne se hvor den lå fra stuevinduet

ENN 07-04-2009 09:54

Jeg fik til morgen en mail fra Jans Bror om at Jan døde i går formiddag af sin kræftsygdom

Hans fine hjemmeside vil dog blive videreført af broreren

Jeg har kendt Jan Sørensen som et varmt meget åbent og interesant menneske, savnet efter ham vil være stort hos mange af os der kendte ham

lbk 11-05-2009 20:31

Citér:

Originally Posted by lbk (Indlæg 7911)
Har meldt mig til vhf kursus i Hobro bådogfiskerihavn.dk:

orientering i Hobro, den 15. april,
kursus, den 2&3. samt 6. maj, ialt 17 timer
prøve den 7. maj 2009

Kursus og prøve foregår på Aalborg tekniske Skole.

Priser:
Kursus 400,-
Bøger etc. 500
Prøve 525

Tildeling af kaldesignal bevis kostede i 2007: 750,-

Så håber jeg at vhf'en der fulgte med båden virker.

Men en ny er billiger end beviserne tilsammen :)

Men sikkerhed frem for alt.

Hvis vi skal have en ny vhf stationær hvilken type skal vi så vælge.
Bør den være med AIS identifikationssystem?

mvh. Leif

Kursus gennemført og prøve bestået. :)
Og den gammeldags VHF uden DSC virker med 1m ledning som antenne i stuen.
Selvfølgelig kun lytte, da det er på land.
mvh. Leif

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 22:13.