Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 1,298
1 medlemmer og 1,297 gæster
MorrissCipse
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Fenderen.dk

Fenderen.dk (http://www.fenderen.dk/forum/index.php)
-   Generelle spørgsmål (http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=57)
-   -   Anders Kr`s rystende motor (http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=396)

goffy 20-10-2008 16:38

Citér:

Originally Posted by nytdrev.dk (Indlæg 2814)
Anders har ringet til mig i weekenden. Nu fungerer motoren som den skal, men drevet hyler som en rundsav, når motoren er startet.......:(

Er du sikker på at det er Mercriser drivlinie der er i båden ? Ud fra alle de problemer du har haft, lyder det mere til at være en OMC drivlinie.....:)



sagde en der taler af erfaring :D:D:D:D

Anders kr 20-10-2008 17:12

Jeg er ikke sikker på noget :dizzy::dizzy::dizzy::dizzy::dizzy:

Jeg er bare sikker på der et problem, og til hvert problem er der en løsning, når men det så er sagt,
Tror jeg bare jeg skal ha nogen nye lejer, bruge en weekend på at skifte dem, eller hvor mange det nu er,

Og også kan jeg bag efter finde uda af at lejerne i den nederste del af drevet også er def. så kan jeg jo med glædigt skifte lejer i hele drevet, :-( Nytdrev???

Men det lyder som det er et firkantet leje, og lyden er den sammen all round,
Olien er nogen lunde, ( ved heller ikke hvornår den er skiftet sidst men jeg har noget stående til at skifte det )

Jeg troede jeg havde købt en båd hvor motor og drivlinie endelig var i orden, meeen man skal sku ikke blive for hurtig glad når det omhandler ældre båd,:cry::cry::cry::cry::cry:

Jess 20-10-2008 17:17

Citér:

Originally Posted by Anders kr (Indlæg 2829)
Jeg er ikke sikker på noget :dizzy::dizzy::dizzy::dizzy::dizzy:

Jeg er bare sikker på der et problem, og til hvert problem er der en løsning, når men det så er sagt,
Tror jeg bare jeg skal ha nogen nye lejer, bruge en weekend på at skifte dem, eller hvor mange det nu,

Og finde uda af bag efter at lejerne i den nederste del af drevet også er def.

Men det lyder som det er et firkantet leje, og lyden er den sammen all round,
Olien er nogen lunde, ( ved heller ikke hvornår den er skiftet sidst men jeg har noget stående til at skifte det )

Jeg troede jeg havde købt en båd hvor motor og drivlinie endelig var i orden, meeen man skal sku ikke blive for hurtig glad når det omhandler ældre båd,:cry::cry::cry::cry::cry:

var den ikke billigt til salg på bådgalleri for en kort bemærkning ?

Anders kr 20-10-2008 17:19

tror jeg ikke,:dizzy:

Jess 20-10-2008 17:22

Citér:

Originally Posted by Anders kr (Indlæg 2832)
tror jeg ikke,:dizzy:

Nå så må det have været en anden der var lidt træt af det hele:p

Anders kr 20-10-2008 17:23

Det kan jeg ikke ude lukke :cry:

ChristianX 20-10-2008 18:05

Der var nu en med samme billede som du har i din profil på baadgalleri, der oprettede den for et par dage siden;)

Jess 20-10-2008 18:15

Citér:

Originally Posted by ChristianX (Indlæg 2841)
Der var nu en med samme billede som du har i din profil på baadgalleri, der oprettede den for et par dage siden;)

Jeg var tæt på at byde en 10er, men det ville NÆSTEN være tarveligtDDriver

Anders kr 21-10-2008 16:01

Ja og jeg var tæt på kaste den i havenen med trailer :-) så var den potte ude, men omvendt har jeg jo så heller ingen båd,

Når men det er jo bare lige finde ud hvilke dele jeg skal bruge, og så få det lavet hurtigst muligt..

Men der her weekend kommer til at gå med noget andet end arbejde, en 18års fødselsdag, kan sagtens tage en hel weekend :happy0167:

ENN 21-10-2008 16:20

TILLYKKE Anders

Miss Mancini 21-10-2008 17:00

Citér:

Originally Posted by Anders kr (Indlæg 2905)
Ja og jeg var tæt på kaste den i havenen med trailer :-) så var den potte ude, men omvendt har jeg jo så heller ingen båd,

Når men det er jo bare lige finde ud hvilke dele jeg skal bruge, og så få det lavet hurtigst muligt..

Men der her weekend kommer til at gå med noget andet end arbejde, en 18års fødselsdag, kan sagtens tage en hel weekend :happy0167:

Vi på fenderen.dk drikker HOF.......:)

Hvornår skal vi møde op for at fejre din fødselsdag og se på dine både...:) ?

Jess 21-10-2008 17:51

Tillyke med den store dag Anders, og velkommen i de voksnes rækker.
Så er det måske ved at være tid til den berømte frække fadøl :happy0167:

Anders kr 22-10-2008 16:21

He,

Det er godt nok en af mine venner der fylder 18,:happy0167:

Men i må da gerne sige tillykke den 11 januar igen :p

Når gearet er skilt ad, og prøver deperat og få fat i Rolf, men netværket tillader ikke at ringe :cry::cry:

Miss Mancini 22-10-2008 16:30

Citér:

Originally Posted by Anders kr (Indlæg 2938)
He,

Det er godt nok en af mine venner der fylder 18,:happy0167:

Men i må da gerne sige tillykke den 11 januar igen :p

Når gearet er skilt ad, og prøver deperat og få fat i Rolf, men netværket tillader ikke at ringe :cry::cry:

Hvordan er standen på lejer og gearhjul ?

Husk at reservedele kan være dyrere end at købe en fabriksny over- eller underdel til drevet.

ENN 22-10-2008 16:35

Anders - skal drevet renoveres skal der bruges en del specialværktøj og gearhjul skal shimses op og lejer skal forspændes temmeligt præcis samt geartryk skal tages med mærkeblåt - gøres det ikke havarerer de fleste drev indenfor få drifttimer (bare spørg rolf)

Jeg ville først få et overblik over hvad der er galt (er det bare et gimballeje?) men er det gearhjulene og lejerne der er slidte i enten det øvre eller det nedre drev så ville jeg uden enhver tvivl sætte et nyt drev på da reparationen koster en formue hvis man skal købe værktøj etc. samtidigt kræver den type reparationer meget fagkundskab og træning hvis det skal udføres så det holder på længere sigt

Anders kr 22-10-2008 16:54

Vi har fundet fejlen,

Det er det første leje, det kommer ude på den vandrette aksel, det støder op mod en kant og hvis der bare har været 2 dråber vand, kan de ligge der, og da båden stod stille fra 2001, til 2005, er der kommer grav rust i det ene leje, men gearhjul, ser ud til aldrig at ha kørt. og det ser fint ud,

Men jeg skal bruge 2 nye lejer, men jeg kan stadig ikke ringe til Rolf og bestille dem.!:dizzy:

måske Rolf hvis du ser denne besked du gider prøve Ringe til mig??

Og GIMBE lejet har vi lige skiftet da vi havde motoren ud, det lød som en kæde sav i tom gang

Jess 22-10-2008 17:45

Citér:

Originally Posted by Anders kr (Indlæg 2938)
He,

Det er godt nok en af mine venner der fylder 18,:happy0167:

Men i må da gerne sige tillykke den 11 januar igen :p

Når gearet er skilt ad, og prøver deperat og få fat i Rolf, men netværket tillader ikke at ringe :cry::cry:

Np men så må du klare dig med pepsi max lidt endnu :happy0167:

Anders kr 22-10-2008 17:50

;)

Du har selvfølgelig helt ret :happy0167:

Miss Mancini 22-10-2008 18:33

Citér:

Originally Posted by Anders kr (Indlæg 2946)
Vi har fundet fejlen,

Det er det første leje, det kommer ude på den vandrette aksel, det støder op mod en kant og hvis der bare har været 2 dråber vand, kan de ligge der, og da båden stod stille fra 2001, til 2005, er der kommer grav rust i det ene leje, men gearhjul, ser ud til aldrig at ha kørt. og det ser fint ud,

Men jeg skal bruge 2 nye lejer, men jeg kan stadig ikke ringe til Rolf og bestille dem.!:dizzy:

måske Rolf hvis du ser denne besked du gider prøve Ringe til mig??

Og GIMBE lejet har vi lige skiftet da vi havde motoren ud, det lød som en kæde sav i tom gang

Der har vist været seriøse problemer med TDC hele dagen. Der er mange der har ringet forgæves til mig hele dagen.

I løbet af aftenen, har telefonen kimet konstant.

Anders kr 22-10-2008 18:38

:cry: jeg kan stadig ikke ringe til nogen ! :dizzy:


Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 12:52.

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

» Statistikker
Medlemmer: 119,341
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Ekspertiza_rjpl
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 12:52.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden