Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 582
1 medlemmer og 581 gæster
bonniepx3
Fleste brugere online var 793, 17-05-2024 at 20:06.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Fenderen.dk

Fenderen.dk (http://www.fenderen.dk/forum/index.php)
-   Drev og propeller (http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=47)
-   -   Dollarprinsessen har brækket ryggen..... (http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=1517)

Miss Mancini 01-07-2009 16:26

Citér:

Originally Posted by ENN (Indlæg 14919)
Motoren er jo velholdt på din båd - så et nyt drev er helt på sin plads

Det er jo faktisk lidt "kultagtigt" at sejle med en flot OMCèr - det er nostalgi og bliver formentligt snart et samlerobjekt - så investeringen er helt fin IMHO

Du kunne jo sprøjtemale dravet i org farve og sætte cobra mærkater på - så er det helt originalt

Du skal næsten være med til at pakke drevet ud, når det lander i DK i morgen eller fredag - ja, du må også gerne samle det...:):):):):)

Manorwar 01-07-2009 17:44

BROLFCHEN -YOU ARE DEAD MEAT..-dlof--fboattt-dlof--f-dlof--f
Citér:

Originally Posted by nytdrev.dk (Indlæg 14915)
Ja, måske. Men Manorwar har den største....:):):):)


Miss Mancini 01-07-2009 17:59

Citér:

Originally Posted by Manorwar (Indlæg 14925)
BROLFCHEN -YOU ARE DEAD MEAT..-dlof--fboattt-dlof--f-dlof--f

Din grænseoverløber....:):):):):) Du har så stor topmave, at du skal have lastvognskort for at køre bil...:):):):):):):):)

Dollarprinsessen sejler fra din Borebillebalje...:):):):):):):)

Manorwar 01-07-2009 18:05

GRR..lille lille brolfchen
selffølig jeg har ikke kun lastbil.. men ogsa bus ,haænger etc
so jeg kan transportiere din brænd stand væg fra dubog messen i august ..
og jeg kør gerne også ligvogen til din adresse hvis du "tynsak ikke "behaver.".-dlof--f-dlof--f
pås på at princessen ikke få en mahonny dildo op i r...

ENN 03-07-2009 22:23

Har du fået det nye drev på?

Det nye GLM drev er forbedret i forhold til det "originale" cobra drev der er bla forstrækede gearhjul i samt lejer af bedre konstruktion (mener i øvrigt deyt er lejer fra Mercruiser alpha de sætter i) så GLM har vidreudviklet cobra drevet og forbedret det - jeg tror ikke du får nogen problemer med det overhovedet

Miss Mancini 03-07-2009 22:33

Citér:

Originally Posted by ENN (Indlæg 14978)
Har du fået det nye drev på?

Det nye GLM drev er forbedret i forhold til det "originale" cobra drev der er bla forstrækede gearhjul i samt lejer af bedre konstruktion (mener i øvrigt deyt er lejer fra Mercruiser alpha de sætter i) så GLM har vidreudviklet cobra drevet og forbedret det - jeg tror ikke du får nogen problemer med det overhovedet

Det nye drev er monteret - alt er ok.

Prøvesejlads i morgen tidlig.

Rapport følger.

Mark B 03-07-2009 23:20

Citér:

Originally Posted by nytdrev.dk (Indlæg 14979)
Det nye drev er monteret - alt er ok.

Prøvesejlads i morgen tidlig.

Rapport følger.


Spændende! :) Håber det spiller maks for dig nu!! Det har du fortjent med alle de uheld du har været ramt med på den båd!

ENN 04-07-2009 22:08

Må¨vi få en statusrapport og evtr et par billeder af det nye drev

Hvordan gik turen - er der forskel at mærke nu du har fået det opgraderede GLM drev på?

Miss Mancini 04-07-2009 22:14

Citér:

Originally Posted by ENN (Indlæg 14998)
Må¨vi få en statusrapport og evtr et par billeder af det nye drev

Hvordan gik turen - er der forskel at mærke nu du har fået det opgraderede GLM drev på?

I dag er det nye drev blevet testet. Det fungerer glimrende. Dejligt gearskifte uden mislyde.

Jeg skal have monteret mine hydrofoil på drevet, når båden tages op i morgen. Selv med en 4-bladet propel, er båden tung at trække ud af vandet.

Billeder kommer senere.

ENN 04-07-2009 22:25

Årh newj - ikke "griseører" på dit fine drev - kan et par trimflaps ikke monteres? det er da synd at sætte de ører på sådan et fint nyt drev

Hvad olie kører du med på drevet? mercruiser high performance?

Jess 04-07-2009 22:51

Hej Rolf, tillykke med debuten. Var du forbi stranden ved Villingebæk sidst på dagen ? jeg syntes der var en der lignede dollarprinsessen...

Strøyer 04-07-2009 23:07

Citér:

Originally Posted by nytdrev.dk (Indlæg 14999)
Selv med en 4-bladet propel, er båden tung at trække ud af vandet.
Billeder kommer senere.


Sådan en motor har jeg også haft engang:D:D:D-dlof--f

Håber det spiller max for dig med det nye drev, meen sorry my french...
Det er da ikke noget l... at sætte på drevet.
det er da ihverttilfælde den sidste udvej.

Miss Mancini 05-07-2009 07:38

Citér:

Originally Posted by Jess (Indlæg 15003)
Hej Rolf, tillykke med debuten. Var du forbi stranden ved Villingebæk sidst på dagen ? jeg syntes der var en der lignede dollarprinsessen...

Ja, jeg var forbi Villingebæk i går. Sejlede fra Hornbæk til Gilleleje og retur + en tur fra Hornbæk til Københavns Havn tur/retur.

Miss Mancini 05-07-2009 07:39

Citér:

Originally Posted by ENN (Indlæg 15002)
Hvad olie kører du med på drevet? mercruiser high performance?

Jep, det er Quicksilver High Performance drevolie.

Jess 05-07-2009 13:05

Citér:

Originally Posted by nytdrev.dk (Indlæg 15008)
Ja, jeg var forbi Villingebæk i går. Sejlede fra Hornbæk til Gilleleje og retur + en tur fra Hornbæk til Københavns Havn tur/retur.

Ja, efter det jeg så fra stranden så har du brug for trimflaps -dlof--f

Miss Mancini 05-07-2009 19:06

Så blev der tilføjet endnu ca. 5 timer til Dollarprinsessen.

Turen gik fra Hornbæk til Københavns Havn tur/retur.

Skøn sejltur igennem hele Øresund dog lettere overskyet og et par smådryp fra Vor Herre i ny og næ.

På vej hjem var det blæst op og da Ålsgårde blev rundet, var der god bølgegang de sidste 20 min.

Alt i alt en fin tur.

I morgen skal Dollarprinssen på land og have skiftet drevolien. Motoren får samtidig ny olie + filter.

Lejerne er i stykker på generatoren, så en ny skal bestilles - de "skriger" en smule under drift.

ENN 05-07-2009 19:11

Lyder som en finh tur har selv logget 14 timer de sidste par dage

Husk at der kan og nok er nogle fine metalpartikler efter tilkøringen - det skal du ikke bekymre dig om det er normalt

Magneten i bundproppenb på mit alpha havde en del fine metalpartikler på sig efter første skift af olie

Det er klogt at skifte olien efter tilkørsel

Det er fedt du har fået en driftsikker drivlinie - det nye drev var den rigtige investering - du har jo en drivlinie der nu er som ny

Miss Mancini 05-07-2009 20:32

Citér:

Originally Posted by ENN (Indlæg 15017)
Lyder som en finh tur har selv logget 14 timer de sidste par dage

Husk at der kan og nok er nogle fine metalpartikler efter tilkøringen - det skal du ikke bekymre dig om det er normalt

Magneten i bundproppenb på mit alpha havde en del fine metalpartikler på sig efter første skift af olie

Det er klogt at skifte olien efter tilkørsel

Det er fedt du har fået en driftsikker drivlinie - det nye drev var den rigtige investering - du har jo en drivlinie der nu er som ny

Ny og ny er nok så meget sagt, men den bør være forbedret.

Motoren er stadig den originale fra 1992 og med direkte saltvandskøling skal jeg næppe forvente at motoren fylder 25 år.

Jeg har fundet en super leverandør i USA af komplette motorer og tilbehør. Leverandøren er i kategorien "State Of The Art" mht. motorer, udstødninger mv. Lige nu er der gode priser på 4.3 liter V6 225HK og den velkendte 5.7 liters V8´er på 315Hk....Skulle Dollarprinsessen have en "hjerteoperation" i nær fremtid, vælger jeg en af disse motorer....Fornuften siger V6....

Jeg har dog fået et lille problem med motoren. Når den er kold, vil den ikke starte - giver jeg den en snaps benzin i karburatoren, så starter den med det samme. Overvejer at montere en en-vejsventil før benzinpumpen, så brændstoffet ikke løber tilbage i tanken.

ENN 05-07-2009 21:07

virker chokeren?

goffy 05-07-2009 21:08

Jeg har dog fået et lille problem med motoren. Når den er kold, vil den ikke starte - giver jeg den en snaps benzin i karburatoren, så starter den med det samme. Overvejer at montere en en-vejsventil før benzinpumpen, så brændstoffet ikke løber tilbage i tanken.

der burde da være benzin i svømmerhuset og det kan da ikke løbe tilbage ?
et par hurtige ryk i gashåndtaget burde få accelerationspumpen til at give hvad der svarer til en snaps.


Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 13:13.

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

» Statistikker
Medlemmer: 115,457
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, bonniepx3
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 13:13.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden