Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Startside

» Online brugere: 1,030
2 medlemmer og 1,028 gæster
AqttPhore, TarjimaKino24immop
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Fenderen.dk

Fenderen.dk (http://www.fenderen.dk/forum/index.php)
-   Off topic (http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=60)
-   -   Finans Krise ? (http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=666)

lille tut 03-02-2009 15:36

Det er ikke over endnu Rolf, kan høre det er ved at være lidt småt med arbejde i det vestjyske. (er der nogen der siger)

Men nå jeg syntes det er helt fint vi lige får en over fingerne.

Campion 165(seb) 03-02-2009 16:02

Det er altid sørgeligt når det sker, fyringer, firmaer der må lukke etc.
Men det er - i mine øjne - nu engang sådan at efter medgang, kommer der desværre også modgang.
Jeg tror ikke vi har set det værste endnu - se nu bare SAS idag, massér af fyringer og nedskæringer, og finanskrisen er en 'huske-kage' til alle om at træerne ikke vokser ind i himlen ! (tværtimod?)

Vi havde jo også krise tilbage i 80'erne, men den ligger så langt tilbage, at den er lykkeligt blevet glemt, og historien har jo vist os at skuden nok skal blive vendt igen. Indtil da er der ikke andet end at krydse fingre og håbe på man kommer ud på den anden side med skindet på næsen.

ENN 23-02-2009 19:01

Ja så er SAAB i betalingsstandsning og Fionia bank måtte også smide håndklædet i ringen i dag :(

goffy 23-02-2009 21:28

volvo har optaget kæmpe lån og fremtiden er meget usikker der også

ENN 24-02-2009 22:12

Jeg var her til aften i det ny teater og spise middag i teaterkælderen og bagefter så vi "Fantom of the opera"


Jeg fik i dag også kendskab til en arbejdskolega der havde fået opsagt sit billån da banken ville "slanke" sin ballance - det er dælme ikke nemt at være bankkunde i dag hverken som privat eller virksomhedskunde - ikke medmindre man kun har indlån - og så behøver man jo egentligt ikke en bankSmokeyfisher

Strøyer 05-03-2009 11:39

Danske Bank har besluttet at få ny Pondus som bedre afspejler de nutidige forhold!


http://www.fenderen.dk/forum/picture...pictureid=1312

Manorwar 05-03-2009 12:51

Vi piraten har de fint med finanskrisen -dlof--f
mange bådejer kikker nu på deres forsikringspriser

so,hvofor gi 10.000 i pråmien ,høj selvrisiko og med dårlig dækning?
Hvis BF.dk kan gi dig en kanon dækning med de hele for 6.000.

piraten og BF.dk har ja få en pånt omtale med skader...mvf.f
og de møg papierproblemer bliver heldighvis også mindere..:rolleyes:

NYHED
vi starter næste uge en rent dansk virksomhed ..so med skatnummer og de hele..-dlof--f-dlof--f

Miss Mancini 04-02-2010 21:29

Finanskrisen har ramt Hornbæk for fuld styrke - jeg tror at det bliver værre i løbet af året.

De første symptomer er afskedigelser på de større arbejdspladser med 10 - 15 ansatte. I et lokalsamfund som Hornbæk slår det hårdt, når mere end halvdelen af arbejdspladerne forsvinder og ejeren af virksomheden selv skal bistå med af- og pålæsning af varer på speditionsbilerne. De store virksomhedsejere som førhen havde en vognpark på størrelse med Hertz Biludlejning har skåret helt ind til benet. Der findes kun de køretøjer på matriklen som skal bruges og ikke mere !

I dag talte jeg med en selvstændig erhvervsdrivende, der må gå fra hus og hjem, hvis ikke der kommer flere ordrer inden længe. Banken har lukket for kassen, kassekreditten står i det røde felt og SKAT har udtalt; "Det er koldt at bo i telt".

På hovedgaden har den første butik annonceret Ophørsudsalg og lokalerne er sat til leje. De kan for den interesserede erhverves for 5500,- pr./mdr. + moms og forbrug. Butikken råder over sølle 20 kvm......

Hornbæk Havn lever et stille liv. Igennem mange generationer har havnen været privatejet, men pga. stigende problemer med tilsanding i havnehullet, svigtende antal besøgende både mv., så er der henstillet til Helsingør Kommune om et muligt salg for at redde havnen. En nødplan blev iværksat for en del år siden, hvor flere havnepladser blev udbudt til salg for 500K. Mange blev solgt, men det største problem med tilsanding af havnehullet er ikke løst og fortsætter med uformindsket styrke. Havnen har været lukket siden efteråret 2009 pga. lav vandstand i havnehullet - jeg tror at vandstanden er omkring 1 meter....

Ak ja, førhen var Hornbæk "Nordkystens Perle", men det er efterhånden en saga blot....

goffy 04-02-2010 22:19

finanskrisen er ikke ovre endnu. Jeg talte med en tidligere arb. kollega i dag og han var dælme også lige blevet fyret. 200 fyret i november og nu 20 mand mere :eek:

Miss Mancini 04-02-2010 22:29

Citér:

Originally Posted by goffy (Indlæg 21629)
finanskrisen er ikke ovre endnu. Jeg talte med en tidligere arb. kollega i dag og han var dælme også lige blevet fyret. 200 fyret i november og nu 20 mand mere :eek:

Nej, det er slet ikke slut endnu. Jeg tror først at vi mærker finanskrisen for alvor i 2010 - vi har udskudt den i 2009.

Jeg håber på at finanskrisen kan være medvirkende til, at bådejeren selv vil servicere og vedligeholde båden fremfor at sende den på værksted. Det kan skabe omsætning, men vælger bådejeren at lade båd være båd, så er det straks en helt anden sag - så bliver det katastrofalt for mange parter.

goffy 04-02-2010 22:47

Citér:

Originally Posted by nytdrev.dk (Indlæg 21630)
Nej, det er slet ikke slut endnu. Jeg tror først at vi mærker finanskrisen for alvor i 2010 - vi har udskudt den i 2009.

Jeg håber på at finanskrisen kan være medvirkende til, at bådejeren selv vil servicere og vedligeholde båden fremfor at sende den på værksted. Det kan skabe omsætning, men vælger bådejeren at lade båd være båd, så er det straks en helt anden sag - så bliver det katastrofalt for mange parter.

Båden vil nok være det sidste vi skiller os af med :D
vi bruger næsten alt vores fritid i båden. (i sommerhalvåret )

jeg har sejlet i 30 år og kunne ikke forestille mig at skulle leve uden :D

Peter508 05-02-2010 10:08

Jeg må så erklære mig en anelse uenig....

Jeg er sikker på at vi har været nede at dykke, og at vi er på vej op igen, langsomt men dog forholdsvis stabilt.

Jeg kan se på vores index og salgstal, at de er stigende for første gang i 2 år, ligeledes er prisen for en tønde olie ved at være godt med igen, og lige netop prisen på olie, kan bruges som et termometer på verdens økonomien.

Prisen på en ltr. olie dykkede med 2/3 dele ca 8 måneder før finanskrisen rigtig ramte os, og den har vundet ca. 1/3 del tilbage, hvilket typisk indikerer bedre økonomi. Hvilket folk bør tænke lidt på, når de brokker sig over liter priserne, det er ikke udelukkende til det dårlige, når listepriserne er over 10 kr....:D

Udover det ved jeg at store virksomheder i eksempelvis det sønderjyske ( Danfoss og Linak ), er begyndt at ansætte igen, Siemens i Aalborg skulle have ansat omkring 100 mand nu her o.s.v....

Der er så nogle brancher hvor krisen sætter ind senere, samme brancher vil så også opleve at det går fremad igen tilsvarende senere....

Mark B 05-02-2010 11:13

Jeg er forholdsvis enig med dig, Peter. Jeg bor selv her på Als, og man kan se/høre at folk finder hurtigere job end før, og aviserne har igen et par jobannoncer. Som Peter siger, så ansætter man igen hernede på Danfoss og Linak og transportbranchen i Padborg er ligeledes begyndt at have ryddet op så de igen kan få lidt folk ind. Bilka hernede søger p.t. 40 nye medarbejdere, Danfoss Solar Inverters søger 150-200 nye medarbejdere og sådan har der været flere små opture på jobbranchen for vores område (vi har været hårdt ramt!!).

Betalingsbalancen er stadig i et flot plus, mens vi her den 1. Januar i Danmark fik betalt den sidste gæld til udlandet (mit i en finanskrise?).

Jeg tror også at vi så småt er på vej opaf igen, men naturligvis må det ikke gå så stærkt som det gjorde sidste gang. Danmark kan ikke håndtere hurtig vækst, så det bedste vil være en langsigtet vækst.

Forøvrigt er arbejdsløsheden under 5,5 % hvilket er forholdsvis tæt på fuld beskæftigelse (man siger omkring 2,0 %, så er det fysisk umuligt at komme meget længere ned).

Strøyer 05-02-2010 18:22

Citér:

Originally Posted by Peter508 (Indlæg 21637)
Siemens i Aalborg skulle have ansat omkring 100 mand nu her ....

Nu mangler de kun 99:D jeg er blevet glasfibersmed igen.

Jeg tror også at vi er på vej mod bedre tider, Vi skal jo ud og sejle og brænde brændstof af.fjupeqopq

Mark B 05-02-2010 19:17

Citér:

Originally Posted by Strøyer (Indlæg 21653)
Nu mangler de kun 99:D jeg er blevet glasfibersmed igen.

Jeg tror også at vi er på vej mod bedre tider, Vi skal jo ud og sejle og brænde brændstof af.fjupeqopq


Tillykke med dit nye job, Stroyer! :D Det må være fedt at have noget fast at stå op til igen hver dag!

... Og måske hedder det ikke brænde noget brændstof af, men bruge noget vindenergi, når vi får både på alternativ energi om nogle år sikkert... :D

goffy 05-02-2010 19:25

Citér:

Originally Posted by Strøyer (Indlæg 21653)
Nu mangler de kun 99:D jeg er blevet glasfibersmed igen.

Jeg tror også at vi er på vej mod bedre tider, Vi skal jo ud og sejle og brænde brændstof af.fjupeqopq

Tillykke med jobbet så kommer der lidt mere styr på hverdagen igen +(mindre fritid) Jeg skal også til at have fingeren ud og få begyndt at søge noget arbejde :D

Strøyer 05-02-2010 19:43

Tak for det.
Ja lad os endelig få lavet noget vindkraft, bølgeenergi, og nogle elbiler,
så er der mere benzin til bådene..DDriver

Mark B 05-02-2010 19:44

Citér:

Originally Posted by Strøyer (Indlæg 21661)
Tak for det.
Ja lad os endelig få lavet noget vindkraft, bølgeenergi, og nogle elbiler,
så er der mere benzin til bådene..DDriver



..... og masser af arbejdspladser i udsigt... :)

Miss Mancini 06-02-2010 09:19

Mine kommentarer var alene baseret på detailmarkedet og ikke deciderede produktionsvirksomheder som Danfoss og Linak, hvor disse virksomheder er underleverandører til mange brancher.

Linak er en stor og strømlinet virksomhed, men efter fusionen af DEWERT & OKIN - som ubetinget er verdens største producent af lineære aktuatorer, kontrolbokse, håndbetjeninger mv. - så kan det undre, at Linak fortsætter med at ansætte folk på deres fabrik i Guderup, når flere af de attraktive markeder er afvigende specielt det lukretive sengemarked er i en stor bølgedal. Netop sengemarkedet satsede Linak meget stort på for 5 - 6 år siden, ved at købe et tysk aktuatorsystem fra UniDrive GmbH. Desværre har dette aktuatorsystem ikke været en direkte konkurrent for Dewert/OKIN dels pga. prisniveauet, men også fordi montage af motoren kræver ændringer i produktionen for sengeproducenten.

Glædeligt er det, at danske produktionsvirksomheder beholder de danske arbejdspladser og ikke flytter produktionen til lavtlønslande. Coloplast som har 3 fabrikker i Nordsjælland, er godt på vej til at flytte deres produktion til bl.a Ungarn.

Jeg læste i Berlingske Tidende i denne uge, at bl.a detailmøbelmarkedet er et af de hårdest ramte markeder i den generelle afmatning, som vi befinder os i.
Bådbranchen har status quo.

Ulman 06-02-2010 09:45

Citér:

Originally Posted by Mark B (Indlæg 21640)
Jeg er forholdsvis enig med dig, Peter. Jeg bor selv her på Als, og man kan se/høre at folk finder hurtigere job end før, og aviserne har igen et par jobannoncer. Som Peter siger, så ansætter man igen hernede på Danfoss og Linak og transportbranchen i Padborg er ligeledes begyndt at have ryddet op så de igen kan få lidt folk ind. Bilka hernede søger p.t. 40 nye medarbejdere, Danfoss Solar Inverters søger 150-200 nye medarbejdere og sådan har der været flere små opture på jobbranchen for vores område (vi har været hårdt ramt!!).

Betalingsbalancen er stadig i et flot plus, mens vi her den 1. Januar i Danmark fik betalt den sidste gæld til udlandet (mit i en finanskrise?).

Jeg tror også at vi så småt er på vej opaf igen, men naturligvis må det ikke gå så stærkt som det gjorde sidste gang. Danmark kan ikke håndtere hurtig vækst, så det bedste vil være en langsigtet vækst.

Forøvrigt er arbejdsløsheden under 5,5 % hvilket er forholdsvis tæt på fuld beskæftigelse (man siger omkring 2,0 %, så er det fysisk umuligt at komme meget længere ned).

Hmmm... Måske ikke helt så fremragende alligevel.

http://www.business.dk/oekonomi/gael...-truer-danmark

Jeg er enig med Peter508 i at vi nok har mærket bunden, og at ting meget meget langsomt går den anden vej. Dermed ikke sagt, at der ikke kommer flere konkurser, afskedigelser m.m. Det skal der nok komme. Men konjunkturmæssigt tror jeg også på at bunden har været nået.


Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 19:18.

Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

» Statistikker
Medlemmer: 119,238
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, TarjimaKino24immop
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 19:18.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden