|
- Salg af båd
( http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=62)
Peter508 |
18-08-2013 20:38 |
:D
Jo det gjorde han nu....
Jeg har taget det her i Kolding, og gav 3500kr incl materialer, det var så uden den praktiske del, da man får merit for den, hvis man har speedbåds kortet....
|
Stort tillykke med salget!
|
Peter508 |
19-08-2013 08:35 |
Takker :)
|
Citér:
Originally Posted by Peter508
(Indlæg 43661)
:D
Det er køber, man skal se sig godt for med de forskellige råd på i særdeleshed bådgalleriet...
Den ER en halvplaner og der er intet krav om speedbåds kortet. Jeg foreslog køber at droppe speedbåds kortet, og springe på duelighedsbeviset med det samme....speedbåds kortet er i bedste fald en vittighed....
|
Til orientering. Lover ser ingen forskel på om båden er hel eller halvplanende, kan en båd sejle hurtigere end meter længde i vandlinien i knob og det skyldes motorens størrelse, som kan ses i tabellerne, er det en planende båd, og hel eller halv planende er lige meget, der skal kort til :D
jeg har haft kontakt til søfartsstyrelsen for at høre om hvordan loven tolkes, da der tilsyneladende hersker tvivl.
jeg vil prøve at kopiere min mail så i kan se svaret.
|
Peter508 |
20-08-2013 19:59 |
både min lærer og censor til speedbådskortet og til duelighedsbeviset, sagde at der ikke kræves noget til en båd som min...eller halvplaner helt generelt.
4 forskellige sagkyndige personer....
I bedste fald er der jo så tvivl..censor til speedbådskortet var iøvrigt ansat i søfartsstyrelsen, jeg husker bare ikke hans navn....
|
Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 07:55. |
|